پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهدای روحانیت

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: رمز عظمت حاج قاسم سلیمانی عمل فی سبیل الله بود؛ دفاع مقدس پایان یافت پس‌ از آن مسئولیت دفاع از حرم را بر عهده گرفت و به شهادت رسید و به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان به دنبال شهادت بودند.

به گزارش خبرگزار «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای روحانیت فارس که در مسجد خاتم الانبیا(ص) شیراز، با حضور حجت الاسلام والمسلمین استوار مدیر حوزه علمیه فارس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای روحانی به‌ویژه چهار شهید مدرسه علمیه منصوریه، اظهار داشت: حداقل وظیفه ما برای پاسداشت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا حضور در این‌چنین مراسمات است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران، اضافه کرد: خداوند در این آیه مقام شهید را تصریح کرده و می‌فرماید این‌گونه اظهار نکنید که کسانی که درراه خدا شهید شده‌اند مرده‌اند، حتی تصور نکنید و به فکر خود راه ندهید که کشته‌شده‌اند بلکه این‌ها زندگان حقیقی هستند.

عضو جامعه روحانیت شیراز، شهادت را پایان راه ندانست و عنوان کرد: شهادت آغاز راه است؛ برای شهید، شهادت رسیدن به مقامات عالیه است، رمز عظمت شهید یا هریک از بزرگان "فی سبیل الله" است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یکی از همین افرادی بود که رمز عظمتش عمل فی سبیل الله بود؛ دفاع مقدس پایان یافت پس‌ از آن مسئولیت دفاع از حرم را بر عهده گرفت و به شهادت رسید و به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان به دنبال شهادت بودند.

مدیر بنیاد مهدویت استان فارس افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید برخی هنگام از دنیا رفتن "راضیه مرضیه" می‌روند، یعنی خوش‌رو می‌روند و با علما و صلحا هم‌نشین می‌شوند، این افراد فی سبیل الله رفته‌اند، طلاب نیز باید به این موضوع دقت کنند چراکه در این مسیر هستند باید بدانند فی عمل سبیل الله شرط موفقیت است، لذا برای خدا درس بخوانند، تدریس و تبلیغ کنند.

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید مردم در پرتو اخلاص از آسیب‌ها رهایی می‌یابند. همچنین خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کارهای خود را چنان خالص کنید که غیر از خداوند کسی در آن راه نداشته باشد، ازاین‌رو محال است کسی برای خداوند قدمی بردارد و خداوند پاسخ ندهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق در پایان، جایگاه شهید را مورد توجه قرار داد و گفت: شهدا روز قیامت نزد خداوند بالاترین جایگاه را دارند؛ شهدا "عند ربهم یرزقون" هستند و حیات شهدا از زمان رفتن آنان آغاز می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha