پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند عقلانیت و تدبیر در جنگ از ابتدا تا انتها حرف اول را می‌زد و این به معنای بروز خطاهای بزرگ و کوچک در دوران دفاع هشت‌ساله نیست؛ بلکه بدین معناست که بدانیم و دست تحریف را که گاهی از قلم و زبان برخی خودی‌ها برمی‌آید بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در جمع شماری از روحانیان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین بیانات دوشنبه هفته جاری رهبر معظم انقلاب در آئین تکریم یک‌میلیون ایثارگر پرداخت و گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی تأکید کردند عقلانیت و تدبیر در جنگ از ابتدا تا انتها حرف اول را می‌زد.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: این به معنای بروز خطاهای بزرگ و کوچک در دوران دفاع هشت‌ساله نیست؛ بلکه بدین معناست که بدانیم و دست تحریف را که گاهی از قلم و زبان برخی خودی‌ها برمی‌آید بشناسیم.

وی خاطرنشان کرد: تأکید و تصریح امام خامنه‌ای بر مدبرانه بودن پذیرش قطعنامه، جلوگیری از هرگونه تحلیل غلط یا ناقص یا احساسی و پرداختن آگاهانه، مستند و عقلانی به این‌گونه حوادث در جنگ از ابتدا تا انتها است.

به گفته حجت‌الاسلام سالاری در واقع عقلانیت در تحلیل، اقتضای کندوکاو منصفانه و عالمانه در عقلانی‌ترین و مدبرانه‌ترین جنگ‌های قرن بیستم است که به نام اسلام و تشیع گره خورده است؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در متن رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی گزاره‌ها و تعابیر بدیع و راهبردی وجود دارد که باید با دقت بدان نگریسته و تأمل شود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: نقش بسیار حساس و شگفت‌انگیز امام در رهبری و فرماندهی جنگ، صداقت، معصومیت و قاطعیت امام در فرماندهی و رهبری، پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ، مثل خورشید، روشن است و دفاع مقدس، بخشی از هویت ملی ما است برخی از این گزاره‌ها محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملت ایران بود، از اول تا آخر جنگ مدبرانه و عقلانی بود، پذیرش قطعنامه در آن مقطع مدبرانه بود و مدل‌سازی بی‌سابقه برای حضور مردم که با این مدل‌سازی می‌توان به‌عنوان یک ابزار اقتدار ملی نگریسته شود از دیگر تعابیر بدیع و راهبردی مطروحه در این سخنان مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: بدرقه و تشییع باشکوه شهیدان از مهم‌ترین عوامل تداوم شور و شوق جنگ و جهاد، بروز عالی‌ترین فضائل اخلاقی، عروج معنوی و تعالی روحی در دفاع هشت‌ساله، سرمایه سازی گسترده و عمیق دفاع مقدس برای انقلاب و ایران انقلابی ازجمله امنیت، خودباوری، نوآوری علمی، انجام کارهای ناشدنی، دفاع مقدس کارگاه شناخت دشمن و دشمنی‌های او که سبب شد ذات بزک‌کرده تمدن غرب بیشتر شناخته شود و دفاع مقدس یک رسانه شد برای بازتاب ظرفیت‌های ملت ایران در جهان برخی دیگر از گزاره‌های مطرح شده از سوی رهبری انقلاب در این سخنرانی بود.

وی افزود: ادبیات جهاد در قرآن، ادبیات بشارتی است، هرچه از مقطع زمانی جنگ دور می‌شویم باید ازلحاظ معرفتی قوی‌تر شویم، تحریف در کمین است، دست‌های تحریف گر در کمین‌اند، ادبیات دفاع مقدس گونه‌ای از ادبیات در کنار گونه‌های دیگر نیست؛ بلکه یک سرچشمه جوشان برای گونه‌های ادبی است و یادواره‌ها باعث می‌شود فاصله بین نسلی ایجاد نشود از دیگر سرفصل‌ها و گزاره‌های مطروحه رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی محسوب می‌شوند که باید نسبت به آن‌ها اهتمام و دقت ویژه‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha