جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روحانیون رزمنده

حوزه/ حجت الاسلام نوروزی گفت:در دفاع مقدس حوزه و روحانیت نه تنها مقامات طریقت را در خانقاه عزلت نمی جست، بلکه همای سعادت را در مجاورت مردم می دید.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: در دوران دفاع مقدس حوزه و روحانیت، شریک درد و رنج توده های مردم بود. با آنان می زیست، درد ایشان را رنج خود می دانست و در کنار سرشک مردمان، سفره عافیت نمی گشود. نه تنها مقامات طریقت را در خانقاه عزلت نمی جست، که همای سعادت را در مجاورت مردم می دید.  

وی افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس، همچون نگینی در تاریخ حماسه، ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد. این دوران، آوردگاه دیگری برای حضور همه جانبه و گسترده بخش های مختلف روحانیت، از مراجع عظام تقلید تا طلاب عادی، در عرصه های جنگ و جهاد و تکمیل کارنامه درخشان مبارزات این نهاد دینی در تاریخ شد.    

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‌ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه‌ها نسبت به قشرهای دیگر زیادتر است.  

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت، عنوان کرد: طلاب با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده‌اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی نیز به همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کرده‌اند و هرگز زیر بار منت و ذلت نرفته‌اند. دقت و مطالعه در زندگی علمای سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پرفتوت آنان برای کسب معارف می‌کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده‌اند و با قناعت و بزرگواری زیستند.  

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین، نقش روحانیت در دفاع مقدس را بی بدیل و فوق العاده اثرگذار توصیف و بیان کرد: روحانیت در دفاع مقدس، دفاعی با رنگ ایمان و خلوص نیت داشت و روحانیون دوشادوش مردم با حضور در جبهه ها شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق در سایه ادای تکلیف، زنده نگه می داشتند.  

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون؛ پرچمداران دفاع مقدس و کارشان پراکندن عطر خدا در جبهه ها بود روحانیان، دین آموزی در جبهه ها را تکلیف خود میدانسته و از انجام آن کوتاهی نمی کرد.  

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: تقویت روحیه رزمندگان، فعالیت های رزمی تبلیغی روحانیون در جبهه ها نبرد حق علیه باطل از دستاوردهای حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس بود

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: طلبه شهید، از تبار کسانی است که شرف جهاد را با فضیلت علم به هم آمیختند و مصداق عالم عامل شدند و از طایفه مردانی است که یک پای در درس فقه داشتند و پای دیگر در درس عشق و با وضو بر سر هر دو کلاس حاضر می شدند. او از نسل «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» است.    

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha