سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دفاع

حوزه/ طلبه سطح سه موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان «ترجمه و نقد فصل دوم از کتاب نماینده ولی فقیه در سپاه، اثر رینولدز دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم مائده اسماعیلی طلبه سطح سه موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان «ترجمه و نقد فصل دوم از کتاب The Quran and Its biblical subtext اثر رینولدز»، با راهنمایی مهدی حبیب الهی و داوری حجت الاسلام و المسلمین  آل بویه دفاع کرد.

 اسماعیلی در دفاع از پایان نامه خود گفت: مسأله اقتباس قرآن کریم از کتاب مقدس مسأله‌ای است که مورد توجه مستشرقان قرار گرفته است. در واقع مستشرقان با این تحلیل که قرآن فراتر از عقل بشر است برای اجتناب از وصول آن از عالم وحی به اقتباس آن از کتب مقدس روی آورده‌اند و با عنایت به شباهت‌هایی بین قرآن و متون مقدس بر این نظریه‌ی خود تأکید دارند.

وی ادامه داد: نویسنده در این کتاب با رویکردی متفاوت و به دور از تعصب به دنبال اثبات نظریه‌ی فهم قرآن در پرتور فهم متون مقدس می‌باشد که در واقع نوعی پل بین قرآن، کتاب مقدس مسلمانان و کتب مقدس یهودیت و مسیحیت و ... برقرار کرده است.

 اسماعیلی ادامه داد: مباحث فصل اول با استفاده از شواهد و آیات پیرامون مباحث مختلف قرآن که در فصل دوم مطرح شده است به توضیح آیات و بیان نظریه‌ی مفسران مختلف در مورد آن پرداخته است و همچنین با استفاده از نظریه‌ی مترجمان و مطالبی که پیرامون آن آیات در متون مقدس مطرح شده است از زاویه‌ای متفاوت به دنبال بیان این نظریه می‌باشد که در موارد مختلف نقدهایی بر آن وارد می‌باشد که قابل توجه و عنایت قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha