جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع)چالوس

حوزه/ تربیت نسل آینده از مهم‌ترین مسئولیت‌های خانواده بوده که در دین مبین اسلام، اهمیت به دختران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم فهیمه زارع در نشست علمی ـ پژوهشی با موضوع تربیت جنسی دختران که با حضور طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه‌السلام) چالوس در سامانه سیما و بانوان این شهرستان در ایتا برگزار شد، بیان کرد: روانشناسان در زمینه تربیت فرزندان نظریه‌های مختلف داده‌اند. در نظریه بامریند، سه سبک تربیتی سختگیرانه، مقتدرانه و آسان گیرانه را تعریف کرده است که در نوع سوم والدین فقط محبت افراطی داشته و هیچ انتظاراتی از فرزندان ندارند و در رفتار منفی و مثبت هم عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند، این برخورد موجب می‌شود تا فرزندان در آینده متوقع و در ارتباط با دیگران دچار مشکل و ضعف مدیریتی شوند.

وی تصریح کرد: والدین در سبک تربیتی سخت‌گیرانه با نگاه از بالا به پایین، کنترل اجباری داشته و هیچ دایره انتخابی به فرزندان نمی‌دهند که این امر موجب می‌شود تا فرزندان در آینده دچار استرس شده و چنین رفتارهایی را برای زندگی خود الگو قرار دهند.

استاد دانشکده زن و خانواده تأکید کرد: بامریند، سبک مقتدرانه را برای تربیت یک فرزند خوب، با توجه به دو مؤلفه‌ی اقتدار و صمیمیت درکنار هم قبول دارد.

وی با اشاره به اهداف کلی در تربیت جنسی، خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستر مناسب برای رشد سالم امر جنسی، آماده‌سازی دختر و پسر برای زندگی سالم در خانواده، شناخت و انتظار درست از هویت جنسی، ایجاد زمینه پاکدامنی در جامعه و پیشگیری از انحرافات جنسی ازجمله این اهداف است.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha