سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست مدیریت بحران کرونا ویژه کادر درمان

حوزه/ نشست مدیریت بحران کرونا ویژه کادر درمان، با همکاری مدرسه علمیه الزهراء(س) و موسسه فرهنگی پژوهشی مستوره آفرینش تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، معصومه سادات صادقی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام تهران، در ابتدای این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت: همکاری جهادی طلاب، اساتید و دانش آموختگان این مدرسه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با مراکز درمانی در عرصه های مختلف وجود داشته، اما همزمان با ایام الله چهلمین سال دفاع مقدس، وظیفه خود می دانستیم، از مدافعان سلامت که سربازان خط مقدم جبهه سلامت کشورمان هستند، تقدیر داشته باشیم.

 مدیر مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام تهران در ادامه افزود: طی بازدید میدانی از مراکز درمانی و برطبق نیاز سنجی ها تصمیم گرفتیم به جای تقدیر از مدافعان سلامت، طرح خدمتی برای مدافعان امروز جبهه دفاع از کشور عزیزمان را طراحی نمائیم.

صادقی اضافه کرد: از آنجایی که کادر درمانی، خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس هستند و در این عرصه  همانند رزمندگان دفاع مقدس با سختی هایی از قبیل دوری از خانواده، از دست دادن همرزمان و ... مواجه هستند؛ به منظور تقویت روحیه و همکاری با آنان، حضور مشاورانی در مراکز درمانی ، در کنار این مدافعان لازم و ضروری به نظر می رسید، بر همین اساس طرح همکاری خدمت مشاوره ای را برنامه ریزی کردیم که در این نشست با حضور نمایندگان کادر درمانی و تعدادی از مشاوران  به بررسی  این طرح خواهیم پرداخت.

  در ادامه خانم دکتر سوده نجفی، پزشک بیمارستان لبافی نژاد و دو پرستار از بیمارستانهای بقیه الله(عج) و شهید مدرس، به عنوان نمایندگان کادر درمانی، مشکلات و مسائل کادر درمان در این ایام را بیان کردند، از جمله استرس و نگرانی در زمینه های مختلف از قبیل نگرانی از ابتلای خود کادر درمان یا خانواده ایشان به کرونا، تشدید نگرانی بعد از  فوت همکاران، دوری از خانواده و فرزندان، تداعی مدام خاطرات تلخ با مشاهده موارد مشابه، کمبود مشاوره های روانی و ایفا کردن دو نقش پرستاری و مشاوره توسط کادر درمانی، عدم همکاری مردم در مباحث پیشگیری و افزایش بیماران خصوصا به صورت خانوادگی، کمرنگ شدن نقش گروه های جهادی در ماه های اخیر، ایجاد مشکلات روحی برای کادر درمان و سرایت آن به خانواده ایشان و .....

در این نشست که سه نفر از اساتید حوزه و مشاوران مدارس علمیه نیز حضور داشتند، ضمن بیان تجربیات و مشاهدات خود در این ایام، برای برخی از مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان کادر درمانی، راهکارهای فکری، فرهنگی، آموزشی و حمایتی از قبیل تشکیل سامانه های حمایتی را ارائه کردند و اظهار داشتند: با این طرح همکاری، ان شاء الله در آینده اقدامات گسترده مشاوره و همیاری در عرصه های مختلف؛ فرهنگی، رسانه ای، آموزشی و حمایتی به کادر درمان در راستای حل مشکلات آنان صورت خواهد گرفت.

در ادامه نجمه حسینمردی، مدیرعامل موسسه فرهنگی پژوهشی مستوره آفرینش با ابراز خرسندی از نتایج به دست آمده در این نشست صمیمانه در زمینه ی ارائه ی راهکارهایی برای کم کردن و حتی در برخی موارد برطرف کردن مسائل، مشکلات و دغدغه های کادر درمانی، گفت: با تاکید بر حفظ حریم خصوصی و کرامت انسانی کادر درمانی، طرح های خوبی توسط حاضرین پیشنهاد شد که ان شاء الله پس از بررسی و تصویب نهایی به مرحله اجرا خواهد رسید و اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت.

قائم مقام مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران هم در پایان با اشاره به همکاری ویژه آستان قدس رضوی و خادمیاران رضوی با حوزه های خواهران خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی نمودن طرح های پیشنهاد شده در این نشست، ظرفیت بسیار خوبی از سوی حوزه های علمیه و کانون های خادمیاران رضوی وجود دارد که ان شاء الله می توان با همکاری آنها به نتایج خوبی در این زمینه رسید.

قابل ذکر است که این نشست با رعایت فاصله ی اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha