جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام جلیل هنرو
حجت الاسلام جمیل هنرور

حوزه/ حجت الاسلام هنرور گفت: طلبه‌ها باید زندگی آیت الله العظمی خویی را مورد تفقد قرار دهند و در حیات خود آن را پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، حجت الاسلام جمیل هنرور شامگاه دوشنبه در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی که در محوطه این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این‌که سلمان جزو افرادی بود که در کنار امام علی(ع) ماند و از حضرت دفاع کرد، اظهار داشت: در کنار امام علی(ع) افرادی بودند که مطیع حضرت بودند و مظلومیت امام را می‌دیدند و گاهی در ذهن خود سوالاتی در خصوص نوع برخورد امیرالمؤمنین با حاکمیت مطرح می‌شد، یعنی در عمل تابع امام بودند اما در ذهنشان سوالاتی به وجود می‌آمد اما سلمان نه تنها در ذهنش اجازه این سوالات را نداد بلکه تسلیم محض حضرت علی(ع) بود.

وی در ادامه با اشاره به خطرات حسد در انسان‌ها، تصریح کرد: حسد یکی از بزرگترین خطرهاست که خیلی‌ها را گرفتار می‌کند و باید از اول طلبگی در خودمان این تمرین را انجام دهیم تا در آینده گرفتار این بیماری نشویم و از همین حالا این خصلت رذیله را در خود سرکوب کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که مراجع تقلید به عنوان الگوی همه طلبه‌ها هستند، افزود: بین هیچ یک از مراجع حسادت وجود ندارد و آن‌ها الگوی همه طلاب هستند و این مسئله در زندگی آن‌ها مشهود می‌باشد و لازم است زندگی علما و بزرگان دین مورد مطالعه قرار گیرد و طلبه‌ها باید زندگی آیت الله العظمی خویی را مورد تفقد قرار دهند و در حیات خود آن را پیاده کنند.

وی با بیان این‌که عده‌ای همیشه تلاش می‌کنند بین علما اختلاف ایجاد کنند، بیان داشت: حسادت یک بلای بزرگی است و حتی دین را هم از بن می‌برد و هر چند مقام دنیوی انسان‌ها بالاتر رود این صفت رذیله به او بیشتر نزدیک می‌شود.

حجت الاسلام هنرو با تصریح بر این‌که قدم گذاشتن در وادی طلبگی، سربازی امام عصر(عج) است، گفت: پوشیدن لباس روحانیت و راه رفتن با آن در خیابان‌ها فی نفسه تبلیغ است و نباید خود را کم ارزش جلوه داده و به لباس اهمیت ندهیم و اگر در طلبگی و در کسوت روحانیت بتوانیم فردی را هدایت کنیم، هیچ ثروت و مال دنیوی را نمی‌توان در مقابل آن قرار داد و از مقام فردی که بشری را هدایت کند فقط خدا آگاه است.

وی اضافه کرد: علم نور است و خدای متعال هر کسی را که اراده هدایتش را بکند بر قلب او قرار می‌دهد و طبق بیان آیت الله خویی علم فقط با درس خواندن زیاد به دست نمی‌آید بلکه با معنویت قابل کسب است و این دروس متدوال حوزوی را باید بخوانیم و شبانه روز تلاش کنیم اما از معنویت غفلت نکنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تصریح بر این‌که با درس خواندن انسان به برخی از علوم دست می‌یابد، بیان داشت: علم و مقامات که از طرف خدای متعال به انسان داده می‌شود بر اساس ظرفیت شخص و خلوص نیات است و نباید امام عصر را در دعاها و مناجات خود فراموش کنیم و طلبگی ورود به جمع سربازی امام زمان (ع) می‌باشد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که نباید از نماز و دعاهای قبل از اذان صبح غفلت کرد، گفت: گریه بر اباعبدالله الحسین (ع) رضایت امام زمان را فراهم می‌آورد و موجب قبولی دعاهای انسان می‌شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha