جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم بهشتی

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: مرحومه خانم بهشتی عضو هیات امنا و استاد فقه و اصول جامعةالزهرا(ع) در تواضع و حسن خلق زبانزد همکاران و شاگرادانش بود.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ارتحال مرحومه خانم بهشتی اظهار داشت: از مهمترین شاخصه های اخلاقی این استاد گرانقدر و عالمه خوش اخلاقی و تواضع در میان خواهران طلبه داشتند به گونه ای که همیشه لبخند بر روی لبان داشتند.
وی افزود: با اینکه ایشان از لحاظ علمی سطح چهارم حوزه را به پایان رسانده بودند ولی همچنان علاقه شدید به تدریس در دبیرستان هدی جامعه الزهرا(س) داشتند و علم آموزی به نسل جوان و انقلابی را دوست داشتند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: ایشان با درجه علمی و پژوهشی بالایی که داشتند همچنان به تدریس و علم آموزی توجه داشتند و حدود ۴۰ دهه از تدریس ایشان به صورت خصوصی و عمومی در مراکز حوزوی به ویژه جامعه الزهرا(س) می گذرد.
وی با بیان اینکه مرحومه بهشتی مدیر گروه علمی رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت بودند گفت: ایشان تسلط بر زبان و متون عربی داشتند و مبلغ حج بودند.
ظهیری گفت: ایشان بیشترین وقتشان را صرف تدریس و فعالیت های تبلیغی می کردند و به علم آموزی طلاب و ارتقای سطح پژوهشگران کمک شایانی می کردند.
وی با اشاره به اینکه مرحومه بهشتی اخلاص در عمل داشتند گفت: ایشان در گفتار و رفتار نمونه بودند و هر آنچه را که در راه علم به دست آورده بودند به دیگران به ویژه طلاب جوان آموزش می دادند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: ایشان با هوش سرشاری که داشتند شاگردان ممتاز و نخبه ای را تربیت کردند و به آنها رقابت سالم و مثبت را یاد دادند و مخلصانه و عالمانه در راه علم قدم برداشتند.
وی ابراز تاسف کرد: سوگ این بانوی عالمه پاییز سختی را برای حوزه های علمیه به ویژه جامعه الزهرا(س) رقم زد که امیدواریم روحشان در این ماه صفر با حضرت زهرای مرضیه(س) همنشین شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تلاوت IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    خدا رحمتشون کنه ان شاءلله اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم