چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم بهشتی

حوزه/ دبیر پژوهشی گروه علمی تبلیغ جامعةالزهرا(س) گفت: مرحومه خانم بهشتی عضو هیات امنا و استاد فقه و اصول جامعةالزهرا(ع) هنگام تدریس در دانشگاه و حوزه به امر تبلیغ توجه ویژه ای داشت.

فاطمه رامشک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت مرحومه خانم بهشتی اظهار داشت: ایشان با وجود تمام مشغله های کاری و علمی که داشتند اهمیت ویژه ای به موضوع تدریس قائل بودند و هنگام تدریس دروسی از جمله اصول عقاید، احکام و مباحث دینی نگاه تبلیغی داشتند.
وی افزود: مرحومه بهشتی به قشر جوان و ارتقای علمی و اخلاقی آنان توجه داشتند و دغدغه مند برای اعتلای آنان زمان صرف می کردند.
استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه مرحومه بهشتی مدیر گروه علمی رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت بودند گفت: ایشان علاقه مند به رشته تبلیغ بودند و درصدد راه اندازی گرایش های مختلف تبلیغی در حوزه حج و زیارت بودند.
وی اضافه کرد: ایشان زمانی که برای امر تبلیغ مشرف به حج می شدند تمام زمان خود را صرف ارائه مباحث و آموزش های حج و زیارت به زائران بیت الله بودند و هنگامی که حج مشرف نشدند مطالب علمی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی را از طریق فضای مجازی برای زائران بارگذاری می کردند.
رامشکی با اشاره به اینکه مرحومه بهشتی هیچ وقتی را بیهوده تلف نکردند گفت: حتی زمانی که منتظر آمدن تاکسی بودند و یا در بین مسیر و رفت و آمد به بحث در خصوص موضوع های مختلف می پردازند و لحظه ای از علم و پژوهش غافل نمی شدند.
وی ابراز داشت: ایشان از نظر علمی و تحقیق بسیار دقیق بودند ولی به دنبال کسب عناوین و مطرح شدن نبودند و اگر جایی واقعا احساس می کردند وظیفه شرعی و اخلاقی دارند در مسائل ورود می کردند.
وی با تاکید بر اینکه ایشان تربیت یافته مکتب جامعه الزهرا(س) بودند گفت: همچنان در دوره های عالی فقه مشتاق به تحصیل، علم آموزی و کارهای پژوهشی بودند.
استاد جامعه الزهرا(س) گفت: با وجود اینکه ایشان از لحاظ موقعیت علمی و اجتماعی در سطح بسیار بالایی بودند اما توجه به علم آموزی و رشد سطح اخلاقی بانوان طلبه از مهمترین دغدغه های ایشان بود و برای طلبه ها بسیار زمان می گذاشتند.
وی خاطر نشان کرد: هرگاه کسی به ایشان مراجعه می کرد در هر سطح و جایگاهی، ایشان با مهربانی و احترام به استقبال مهمان می رفت و مشاوره می داد.
رامشکی با تاکید بر اینکه مرحومه بهشتی از بیت المال و امکانات اداری کمترین استفاده را می کردند گفت: ایشان بسیار علاقه مند به ساده زیستی بود و به دنبال تجمل و سوءاستفاده از بیت المال و موقعیت خویش نبود.
وی بیان داشت: کمترین جایی که نشسته بودند میز مدیریتی شان بود ایشان مانند مراجعه کنندگان کنار آنها می نشست و جهادگونه مباحث را پیگیری می کردند.

استاد جامعه الزهرا(س) به جامعیت اخلاقی مرحومه بهشتی اشاره کرد و گفت: ایشان از لحاظ علمی، اخلاقی و اجتماعی در همه صفات جامع بودند و این امر در زندگی شخصی و اجتماعی ایشان مشهود است.
رامشکی به ارادت ویژه مرحومه بهشتی  به شهدا و به ویژه شهدای گمنام جامعه الزهرا(س) اشاره کرد وگفت: هرگز توجه به کار و تحصیل باعث فراموش شدن جایگاه همسری و مادری ایشان نشد بلکه تاکید بسیاری بر روی تربیت و اخلاق خانواده داشتند.
رامشکی تاکید کرد: باید شخصیت هایی چون مرحومه بهشتی در حوزه های علمیه شناسایی شوند و برای الگوگیری به نسل جوان و به ویژه طلاب معرفی شوند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاهیاری IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    خانم بهشتی استاد دلسوز و پر تلاشی بودن. روحش شاد.