پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد رضا خدابنده لو معاون تهذیب و تربیت سطوح عالی حوزه علمیه قم

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت سطوح عالی حوزه علمیه قم از برگزاری دوره های معارف خانواده (طرح کوثر) برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۹۹) به صورت حضوری و نیمه حضوری ویژه همسران طلاب خبر داد.

حجت الاسلام محمدرضا خدابنده لو، معاون تهذیب و تربیت سطوح عالی در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری دوره های معارف خانواده (طرح کوثر) برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۹۹) برای همسران طلاب گفت: این دوره به صورت حضوری و نیمه حضوری و به همت امور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

وی استحکام بنیان های اعتقادی، اخلاقی و تربیتی خانواده طلاب در مسیر خودسازی و تبلیغ، ارتقای سطح دانش اسلامی خانواده های حوزوی، پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی همسران و فرزندان، شناسایی استعدادهای برتر در جهت رشد و بالندگی بیشتر، ارائه الگوی خانواده قرآنی آگاه، موفق و شاداب به جامعه را از اهداف دوره معارف اسلامی خانواده (طرح کوثر) بیان کرد.

حجت الاسلام خدابنده لو، کاربردی بودن مباحث اسلامی با هدف ارتقای سطح آگاهی دینی خانواده های حوزویان از جمله رویکردهای این دوره برشمرد.

معاون تهذیب و تربیت سطوح عالی با بیان این که از برگزاری دوره های معارف اسلامی معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه قم ۲۱ سال می‌گذرد، ادامه داد: این دوره ها به دلیل مفید بودن و استقبال بسیار خوب خانواده های آنها از دوره های موفق در عرصه فراگیری مسائل دینی و تربیتی به حساب می آید و روی همین اساس این دوره ها تاکنون تداوم پیدا کرده است.

وی با اشاره به روند برگزاری دوره ها اظهار داشت: این دوره سه سال تحصیلی است که بعد از پایان آن، به دانش پژوهان، گواهی پایان دوره اعطا و همچنین تدریس در این کلاس ها به وسیله اساتید با خانم و با رعایت موازین بهداشتی انجام می شود.

معاون تهذیب و تربیت سطوح عالی با اشاره به محتوای علمی و عملی کلاس های طرح کوثرگفت: عناوین و مفاد دوره، شامل آموزش قرآن، (روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و روش تدریس روخوانی و روانخوانی)؛ عقاید، (معارف اسلامی)؛ اخلاق (سبک زندگی اسلامی)؛ فقه (احکام عمومی، احکام ویژه بانوان و روش بیان احکام)؛ آیین همسرداری، تربیت فرزند، روش سخنرانی و کلاسداری می باشد.

حجت الاسلام خدابنده لو با اشاره به برگزاری دوره ها به صورت مجازی و حضوری گفت: این مسئله به دلیل شرایط فعلی انتخاب شده و خانواده ها در انتخاب هر روش مخیر می باشند. با توجه به شرایط سال جاری، کلاس ها به دو شیوه حضوری  و مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به دفترهای فعال معارف خانواده در قم افزود: از جمله این دفترها، دفتر پردیسان واقع در بلوار دانشگاه، بلوار شهید مولوی، مسجد امام صادق(ع)مسجد امام صادق(ع) نوبت عصر؛ و واقع در خیابان شهیدان تقوی، خیابان شهید قلی پور، مسجد امام حسن عسکری(ع) (هزاره هشتم طلاب)، نوبت صبح و واقع در بلوار آزادی (کانال)، خیابان شهید کوچکی، خیابان شهید دهنوی، مرکز خدمات، نوبت صبح؛ و واقع در خیابان شهید نجات خواه، کوچه۴، کوچه شهید رنگرز، مجتمع آیت الله العظمی تبریزی(ره) (هزاره دهم طلاب)، نوبت عصر؛ واقع در بلوار دانشگاه، بلوار سلمان فارسی، مسجد فاطمه الزهراء (ع) می باشد.

معاون تهذیب و تربیت سطوح عالی ادامه داد: دفتر دیگر واقع در شهرک مهدیه، خیابان انتظار، کوچه ۷، فرعی سوم، مرکز علمی تربیتی امام خمینی(ره) (مجتمع شهید حقانی)؛ بلوار ۱۵ خرداد واقع در بلوار محتشم کاشانی، خیابان شهید بیگدلی، کوچه ۵، نبش میدان، مجتمع آیت الله العظمی شاهرودی(ره)؛میدان امام واقع در خیابان کارگر، ابتدای خیابان خیام، مجتمع آیت الله العظمی سیستانی است.

وی با بیان این که ثبت نام این دوره تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: علاقه‌مندان  برای ثبت نام می توانند به سایت معاونت تهذیبhttp://tahzib-howzeh.com) ) مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۷۸۳۰۹۵۹ تماس حاصل نمایند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha