شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تولیت

حوزه/ مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان از وجود بیش از هزار حافظ کل قرآن کریم در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: آمار حافظان قرآن کریم این منطقه از ۱۷ استان کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سید عبدالرضا تولیت امروز در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان با تشریح فعالیت های قرآنی منطقه کاشان، اظهار داشت: در حال حاضر این منطقه  یکی از قطب های قرآنی کشور است.

وی به وجود ۲۰ مؤسسه قرآنی مجوز دار در کاشان اشاره کرد و افزود:  بیش از ۱۴  خانه روستایی و شهری قرآنی در منطقه کاشان فعالیت می کنند.

تولیت، از وجود بیش از ۱۲۰ قاری قرآن در کاشان خبر داد و گفت: همچنین ۴۲ حافظ کل نهج  البلاغه در کاشان داریم که ۳۴ نفر خانم و مابقی  آقایان هستند.

مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه ۵ نفر از بانوان این شهرستان حافظ کل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند، ادامه داد: رویکرد بانوان در حفظ  کل نهج البلاغه طی ده سال گذشته در کاشان با رشد فزاینده ای روبرو بوده است.

وی، همچنین از وجود بیش از ۲۵۰ مربی  و استاد قرآنی شناسنامه دار در کاشان خبر داد و افزود: بیش از ۵۰۰  جلسه قرآنی هفتگی سنتی در حسینه ها، تکایا و مساجد کاشان برگزار می شود.

تولیت در پایان با بیان اینکه بیش از ۵۰  رتبه بین المللی قرآنی در کاشان داریم،  خاطرنشان کرد: استاد حاج مصطفی اصفهانیان از کاشان رتبه اول مسابقات حفظ کل را کسب کرد و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن را به دست آورد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha