پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه با مدیریت بحران آب در کشور روبرو هستیم، گفت: به نظر می رسد پیش از آن که بگوییم کشورمان بحران آب دارد، باید بگوییم بحران مدیریت آب داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در دیدار مدیرعامل و معاونان آبفای کاشان با بیان این که قبل از انقلاب بیش از۱۸ سد نداشتیم، گفت: احداث بیش از ۱۰۰سد بعد از پیروزی انقلاب به برکت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی به حساسیت ویژه ای که مقام معظم رهبری نسبت به موضوع آب دارند، اشاره کرد و افزود: پیگیری های  معظم له باعث شد تا سد یک میلیارد و دویست هزار متر مکعبی آب سیستان و بلوچیستان عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه با مدیریت بحران آب در کشور روبرو هستیم، ادامه داد: به نظر می رسد پیش از آن که  بگوییم کشورمان بحران آب دارد، باید بگوییم بحران مدیریت آب داریم.

وی، مدیریت ۴۵ درصد پساب آب کاشان را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: می طلبد در شهری مانند کاشان که پیشتازترین شهر بحران آب کشور قلمداد شده است، حتی یک ذره پساب آن از مدار بهروری خارج نشود و در اختیار کارخانجات صنعتی قرار داده شود.

آیت الله سلیمانی بر برنامه ریزی های بلند مدت برای مدیریت آب تاکید کرد.

وضعیت آب شرب مردم کاشان

محمدرضا اسدی، مدیرعامل آبفای کاشان نیز در این دیدار گفت: ۷۰ درصد آب شرب و بهداشتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از طریق چاه‌هایی تأمین می‌شود که در نقاط مختلف دشت کاشان حفر شده است، ولی کیفیت این آب به تنهایی برای شهر مناسب نیست.

وی یادآور شد: ۱۲ شهر تحت پوشش آبفای کاشان در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است و ۶۶ روستای منطقه نیز از ابتدای سال جاری و با اجرای طرح یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی تحت پوشش آبفای کاشان قرار گرفته است.

اسدی اجرای طرح فاضلاب در کاشان با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیون یورو از طریق اعتبارات بانک توسعه اسلامی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: این طرح  ۴۵ درصد شهر کاشان را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه از این مقدار ۲۲ درصد از فاضلاب خانکی به شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب شهری وصل شده و فاضلاب آن تصفیه و در اختیار فضای سبز شهرداری و صنعت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha