جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 920818
۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حتی اگر یک سال هم مدارس تعطیل شود بهتر از این است که سلامت دانش آموزان به خطر بیفتد، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را به راحتی به دست نیاورده‌ و بزرگ نکرده اند که در شرایط مشکوک در معرض آلودگی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار داشت: سلامت مردم به بهانه مسائل اقتصادی نباید به خطر بیفتد.

وی به سیاست یک بام و دوهوای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: نباید با این نوع سیاست، افکار عمومی جامعه خدشه دار شود.

امام جمعه کاشان به وظیفه مهم رسانه ها در تبیین پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها همانند مرحله اول در این دوره نیز به صورت جدی باید وارد عمل شوند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید تصمیم گیرنده نهایی در موضوع کرونا باشد، بیان داشت: بسیج مردمی همانند مرحله اول باید به کمک مدافعان سلامت بیایند.

وی با بیان اینکه حتی اگر یک سال هم مدارس تعطیل شود بهتر از این است که سلامت دانش آموزان به خطر بیفتد، ادامه داد: خانواده‌ها فرزندان خود را به راحتی به دست نیاورده‌ و بزرگ نکرده اند که در شرایط مشکوک در معرض آلودگی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: با رفع محدودیت‌های اجتماعی و هجوم مردم برای تفرج و تفریح به شمال و مراکز تفریحی و سیاحتی و گردشگری، کرونا نه تنها مهار نشد، بلکه موج دوم آن در گرمای تابستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه کرونا و بیماری های واگیردار دین و مذهب نمی شناسد، گفت: آتش اگر جایی را فرا گرفت، خشک و تر را با هم می سوزاند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این مطلب که تبیین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور پررنگ نبوده است، تصریح کرد: مردم پیروی از دستورات مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل های بهداشتی را واجب شرعی بدانند.

به گفته وی، کشورهای دیگر با در نظر گرفتن جرائم سنگین، مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کردند.

امام جمعه کاشان با بیان این که مقام معظم رهبری رعایت پروتکل های بهداشتی را از اوجب واجبات قلمداد کردند، گفت: مراجع تقلید با نفوذ کلام معنوی خود مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق و ترغیب کردند

آیت الله سلیمانی در پایان با تأکید بر اینکه همگان باید پیرو تصمیمات ستاد ملی کرونا باشند، افزود: تصمیم گیرنده نهایی تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز تجمیعی باید تشکیلات بهداشت و درمان  باشد.

در ابتدای این دیدار دکتر سید علیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، گفت: انتظار داریم مسئولان اقدامات مؤثر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کاهش تولید بیمار را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با قدردانی از کادر درمانی و بهداشتی کاشان، اظهار داشت: گرچه ویروس کرونا  لطمات زیادی داشت ولی انسجام خوبی بین رئیس و معاونین این دانشگاه با مسئولین در رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار است.

شایان ذکر است، در این دیدار، معاونین و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، بخشی از مشکلات بخش بهداشت و درمان این دانشگاه را تشریح کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha