چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حج تمتع

حوزه/ دوره بازآموزی قبل از اعزام خادمان فرهنگی کاروان‌ها در سال ۱۴۰۰ (روحانیون، معین و معینه‌ها) با تصویب شورای آموزش به صورت تلفیقی از کارگاه‌های آموزشی و برگزاری آزمون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دوره بازآموزی قبل از اعزام خادمان فرهنگی کاروان‌ها در سال ۱۴۰۰ (روحانیون، معین و معینه‌ها) با تصویب شورای آموزش به صورت تلفیقی از کارگاه‌های آموزشی و برگزاری آزمون به شرح ذیل برگزار می‌شود:

عنوان درس

شیوه اجرا

۱

فقه و مناسک

۱. مصاحبه حضوری برای عموم فراگیران

۲. آزمون کتبی رایانه‌ای برای پذیرفته‌شدگان در مصاحبه ارتقایی (از عمره به معین یا از معین به معان)

۲

قرآن و معارف

۳

کلام و اعتقادات

آزمون کتبی رایانه‌ای برای عموم فراگیران

۴

تاریخ و اماکن

۵

کارگاه‌های مهارتی

(دو نیم روز)

حضوری یا برخط

برپایه این گزارش: روحانیونی که سال ۱۳۹۹، در مصاحبه شفاهی دروس «فقه و مناسک» و «قرآن و معارف» شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند و روحانیونی که از شرکت در مصاحبه معاف شدند، نیاز به شرکت آزمون در این دروس ندارند، اما لازم است در دو درس دیگر و کارگاه‌های آموزشی حضور داشته باشند.

همچنین همچنین افرادی که در مصاحبه ارتقایی از معین به معان شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند، لازم است به جای شرکت در مصاحبه شفاهی در آزمون کتبی همه دروس (۴ درس) و کارگاه‌های آموزشی شرکت نمایند.

گفتنی است: منابع آزمون‌های شفاهی و کتبی و همچنین زمان و مکان اجرای کارگاه‌های مهارتی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دوره آموزش ضمن خدمت روحانیون ارتقایی از عمره به معین حج

لازم به ذکر است: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این دوره آموزشی برای روحانیونی که در مصاحبه ارتقا از روحانیون عمره به معین حج شرکت‌کرده‌اند، پس از مصاحبه اجرا می‌شود و شرط ارتقا به معین حج است.

دوره آموزش ضمن خدمت روحانیون ارتقایی از عمره به معین حج با شش عنوان درسی طی ۷ واحد آموزشی و کارگاه‌های آموزشی دو روزه به تصویب رسیده و پس از انجام مصاحبه از ایشان برای اعزام در حج تمتع ۱۴۰۰، اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha