پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 921328
۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
دفاع مقدس

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۷۱ نفر از بانوان قم در جریان بمباران هوایی مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسن هنرمند با اعلام این خبر گفت: دشمنان بعثی به تلافی شکست هایشان در جبهه ها، شهرها را مورد بمباران هوایی قرار می دادند، در حالیکه این اقدام نقض آشکار حقوق بشر است و در این جنگ کشورهای بسیاری که مدعی حقوق بشر نیز هستند، پشتیبان بعثی ها بودند.

وی ادامه داد: در بمباران هوایی شهر قم بیش از ۲۱۲ نفر به شهادت رسیدند، در بین شهدا کودکان شیرخواره، دانش آموزان و زنان بی دفاع در شمار شهدای بمباران بودند.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم اضافه کرد: بمباران هوایی شهرها گاه باعث کشته شدن کل اعضای یک خانواده و یا شهادت تعداد زیادی از اعضای یک خانواده می شد و خانه های مسکونی ویران می گردید.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: اما هیچ کدام از این حرکت های ناجوانمردانه در طول هشت سال دفاع مقدس باعث نشد تا در روحیه ایثار، شهادت طلبی و مقاومت ملت ایران خللی وارد شود.

وی تاکید کرد: زنان و مردان گوش به فرمان ولایت یا در جبهه ها حضور داشتند و یا در پشت جبهه به یاری رزمندگان مشغول بودند و با ایمان های استوار در جنگی نابرابر بعثی ها و هم پیمانانشان را به شکست وادار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha