چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
IMG_0976.JPG

حوزه/ استاد دانشگاه تهران با بیان این که مردم می‌توانند نقش بسزایی در اقتصاد داشته باشند، گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردمی در زمینهٔ اقتصاد امری ضروری و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  دکتر شاهین صادقی نسب استاد دانشگاه تهران و دانش‌آموخته دانشگاه گریفیث استرالیا در میزگرد جهش تولید و کارآفرینی که در دفتر پایگاه خبری قم فردا برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که باید در کشور ما درزمینهٔ‌ اقتصاد رخ دهد، این است که کار را باید به مردم سپرد و این مردم هستند که می‌توانند به بهترین نحو از اجرای کارها سربلند بیرون بیایند.

وی بهره‌گیری از بخش‌های مردمی را مهم برشمرد و گفت: در واقع بخش مردمی، یک نیروی محرک و بازدارنده‌ای است که اجازه نمی‌دهد جامعه به سمتی برود که باعث ایجاد فقر، بیکاری، شکاف طبقاتی و انحصار سرمایه‌ها شود.

صادقی نسب ضعف در اجرا را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: با بررسی‌هایی که می‌توان به‌راحتی انجام داد می‌شود به این اصل مهم و حیاتی رسید که همه‌ساله رهبر انقلاب به‌خوبی نقاط ضعف و قوت را گوشزد کرده و شعار سالی مناسب با شرایط جامعه انتخاب می‌کنند اما در عمل می‌بینیم که به‌صورت جدی وارد حوزه اجرانشده و یا موفق نیست.

وی ضعف اجرایی و حکمرانی را علت این موضوع برشمرد و بیان داشت: دلیل آن این است که حکمرانی درستی درزمینهٔ اجرا صورت نگرفته و در راستای تقویت بخش مشارکت‌های خاص و ناب مردمی بنا نشده است و اگر می‌خواهیم مشکلات دنیای مدرن که بسیار پیچیده است را حل کنیم که دولت به‌تنهایی از پس آن برنمی‌آید باید بخش مردمی را در فعالیت‌ها مشارکت دهیم.

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت تصریح کرد: امروز بدترین نوع تعامل دولت با شهروندان در حال وقوع است. امروز در طرح‌ها، فراینده‌ها و شغل‌ها از ایده‌ها و طرح‌های مردمی استفاده نمی‌شود به‌عنوان‌مثال مسکن مهر طرح بسیار خوبی بود ولی به‌درستی اجرا نشد و امروز مشکلات فراوانی دارد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: اصل 44 قانون اساسی نیز که بارها مورد تأکید رهبری بوده به بدترین نحو ممکن توسط مسئولین اجراشده است و تحت انحصار افراد خاصی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha