جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسن آصفری

حوزه/ نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بر لزوم تدبیر و چاره اندیشی وزارت صمت به منظور مهار گرانی های افسارگسیخته تأکید کرد.

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر جدید صمت اظهار داشت: اولین برنامه جدی این وزارتخانه باید تلاش در جهت مهار گرانی ها و نظارت درست بر بازار و نیز زمینه سازی برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید باشد.

وی افزود: در حالی که بیش از نیمی از سال جهش تولید را پشت سر گذاشته ایم، متأسفانه در این زمینه کار مناسبی صورت نگرفته و لذا باید جهش تولید در اولویت برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، خصوصاً در وضعیتی که بخش مهمی از کارخانه ها و صنایع ما تعطیل است و صنایع ما با مشکل جدی روبرو هستند و تعدیل نیرو در برخی کارخانه ها و واحدهای صنعتی به شدت مشهود است.

وی گفت: به جهت همین تعطیلی ها و رکود حاکم، برخی شهرک های صنعتی ما عملاً به شهرک ارواح تبدیل شده اند که این مساله شایسته کشور ما نیست.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت: کنترل بازار و مهار گرانی های افسارگسیخته نیز از مهم ترین بایسته هاست، چه آن که در این اوضاع و احوال نگرانی ها به شدت افزایش یافته به طوری که مردم شب می خوابند و صبح که بلند می شوند، با قیمت های آن چنانی روبرو می شوند و گویا نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد.

وی افزود: از سویی معلوم نیست ارزهای تخصیص یافته برای تأمین کالاهای مهم و استراتژیک جامعه کجا هزینه می شود و اگر این ها مدیریت و نظارت شود، قطعاً در کنترل گرانی ها بسیار مؤثر است.

آصفری همچنین گفت: مساله مهم بعدی به عنوان یکی از اولویت های وزارت صمت ناظر به لزوم فعال شدن میز اقتصادی ما در سفارتخانه ها و کشورهای خارجی برای دور زدن تحریم ها و جذب سرمایه گذار در داخل کشور است که در این باره وزارت صمت باید کار ویژه ای انجام دهد تا با توجه به منابع غنی و شرایط اقتصادی که ما داریم، جذب سرمایه گذار صورت بگیرد.

وی ابراز داشت: ضرورت و اولویت بعدی، تلاش برای خارج کردن انحصار واردات برخی کالاها از دست کسانی است که دارای لابی و رانت و پارتی هستند و این ها عموماً به دنبال منافع خود هستند و این موضوع مهمی است که وزیر صمت در راستای شفافیت و نظارت باید برایش برنامه و طرح داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha