پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 921717
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

حوزه / فیلمبرداری فیلم مستند «صداها فریاد می‌کشند» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «شهرام علیزاده» به پایان رسید و وارد مرحله تدوین و صداگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شهرام علیزاده مستندساز تبریزی درباره‌ی جدیدترین اثر مستند خود گفت: «صداها فریاد می‌کشند» یک فیلم فرم‌گراست که فیلمبرداری آن در مکان‌هایی از شهر تبریز که واقعه بهمن ۵۶ در آن اتفاق افتاده، انجام شده است.
وی افزود: این مستند ۳۵ دقیقه‌ای بدون حضور عنصر انسان و با استفاده از صداها روایت می‌شود که ۵۰ درصد از این صداها واقعی و مربوط به همان زمان هستند و مابقی بازسازی می‌شوند.
علیزاده در باره موضوع این مستند چنین توضیح داد: پس از چاپ مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات که حاوی مطالبی انتقادآمیز نسبت به امام خمینی (ره) بود، گروهی از روحانیون و مردم شهر قم نسبت به آن واکنش نشان داده و در ۱۹ دی ۵۶ دست به تظاهرات زدند. در جریان این اعتراضات، عده‌ای توسط نیروهای وابسته به شاه کشته شدند.
وی تاکید کرد: به مناسبت چهلمین روز این کشته‌شدگان، انقلابیون تبریز دست به تظاهرات زده و بیشتر نقاط شهر را تسخیر کردند تا این که ساعت ۵ بعدازظهر نیروهای دولتی کنترل شهر را به دست گرفتند. در این تظاهرات اعتراضی، ۵۸۱ نفر دستگیر، ۱۳ نفر کشته و ۱۱۸ نفر زخمی شدند.
دیگر عوامل تولید مستند «صداها فریاد می‌کشند» عبارتند از؛ پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: شهرام علیزاده، فیلمبردار: یاشار دادبخش، صدابردار: حسن سلمانی، تدوین: غزل علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: احد خدادادی، مدیر تولید: ویدا اشرف‌خانی، بازسازی صدا: فرهود بحری‌کرمی، عکاس: سیروس پاکپور، فیلمبردار پشت صحنه: پریا علیزاده، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha