جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / نشست خبری تشریح فعالیت های تبلیغی طلاب در ایام اربعین

حوزه/ مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته اربعین کشور گفت: ظرفیت های تبلیغی از حسینیه ها به خانه ها رسیده است و موضوع حسینیه خانگی مدنظر است که سبب تقویت بنیه معنوی خانواده ها می شود و همچنین تربیت حسینی خانواده ها به صورت عملی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مرتضی استقامت در نشست خبری که امروز در قم برگزار شد، گفت: برنامه های تبلیغی که توسط کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین برگزار می شود به شیوه های مختلف امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون فعالیت تبلیغی خود را به صورت مردمی و خودجوش با حضور طلاب جهادی انجام می دهیم؛ اصل روضه خوانی و توسل به اهل بیت(ع) بسیار مهم است و اینکه در یک منزل اطعام بدهیم و خانه ها به موکب تبدیل شوند.

حجت الاسلام استقامت خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه اعلام شده  برنامه های اربعین به صورت تجمع نباشد و تاکید کردیم هرکسی می تواند برای انجام امورات خود پیاده برود و این اقدام سبب می شود آرامش روحی در فرد ایجاد شود، یک سری نماد به صورت اختصاصی برای اربعین است که می توان این نمادها را بازیابی و به دیگران یادآوری کرد.
مسئول دبیرخانه مردمی مبلغین اربعین کشور تاکید کرد: ایثار،  انفاق و محبت از جمله مهم ترین موضوعات کار ما در جریان اربعین است که مورد تاکید قرار دارد، باید شور حسینی و اربعین به شناخت معرفت عقلانی پایدار در خصوص تعمیم شعائر حسینی تبدیل شود.

وی گفت: توسل به اهل بیت(ع) و روضه خوانی باید همواره مورد تاکید باشد و طلاب به روش های مختلف آن را انجام دهند و مردم را تشویق و ترغیب کرده و آگاهی بدهند، سال های گذشته حدود سه هزار مبلّغ در برنامه های تبلیغی اربعین شرکت می کردند و امسال تلاش می کنیم از ظرفیت تبلیغی همه طلاب استفاده کنیم.


حجت الاسلام استقامت خاطرنشان ساخت: امسال هیچ اعزام مبلغی به عراق نداریم و برنامه های تبلیغی ما در ایران برگزار می شود، بهره مندی از  نخبگان حوزوی و تبلیغی برای جریان سازی میان طلاب مدنظر است، جریان تبلیغی کشور به حالت ویژه برای رفع مشکلات کشور تبدیل شده است و مبلغان در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا جلسات و مشورت هایی برای برنامه اربعین مدنظر قرار دادیم و اینکه حالت انفعال نداشته باشیم و روش کار خود را تغییر داده و فعالیت تبلیغی را به نوع دیگر انجام دهیم.

مسئول دبیرخانه مردمی مبلغین اربعین کشور بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی و جا افتادن برادری و اخوت میان عراق و ایران و توجه به جریان مقاومت را مورد تاکید قرار دادیم، حدود ۱۳خدمت تبلیغی انجام می دهیم و امسال مخاطب اصلی ما طلاب هستند که به نتایج پنج گانه و به پنج روش تبلیغی رسیدیم که از ۱۵ماه صفر آغاز و تا سی صفر ادامه دارد.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته اربعین کشور گفت: موضوع درگاه های مجازی و استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ مدنظرمان است و بسیاری از آموزش ها از فضای مجازی انجام می شود و تلاش می کنیم با بهره گیری از فضای مجازی تبلیغ دین را موردتاکید قرار دهیم.

وی گفت: مبلغان می توانند مردم را به انجام کارهایی که مقدور است وادارند و انگیزه ایجاد کرده و راهنمایی کنند تا انگیزه برای بهره مندی از اربعین ایجاد شود.

حجت الاسلام استقامت خاطر نشان ساخت: ظرفیت های تبلیغی از حسینیه ها به خانه ها رسیده است و موضوع حسینیه خانگی مدنظر است که سبب تقویت بنیه معنوی خانواده ها می شود و همچنین تربیت حسینی خانواده ها به صورت عملی انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    لطفا شماره تلفن بزارین از حاج اقا استقامت