جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست هماهنگی اربعین حسینی و دهه آخر صفر در سمنان

حوزه/ حجت الاسلام قندهاری گفت: امسال ساعت ۹ صبح هفدهم مهرماه در منازل در سراسر کشور قرائت خانوادگی زیارت اربعین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام غلامرضا قندهاری، در نشست هماهنگی اربعین حسینی و دهه آخر صفر و یوم الله ۱۳ آبان در سمنان، به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: متاسفانه با توجه به اینکه امسال برگزاری پیاده روی اربعین منتفی شده است و پیاده روی اربعین را نخواهیم داشت، فراخوان عمومی برای قرائت خانوادگی زیارت اربعین، همزمان با روز اربعین حسینی(ع) اعلام شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد:در همین راستا، بر اساس  فراخوان عمومی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شده، ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه همزمان با اربعین حسینی(ع)، قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل را در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی افزود: این زیارت پرفیض به صورت همزمان از رسانه ملی، ماذنه های مساجد و اماکن متبرکه پخش خواهد شد.

حجت الاسلام قندهاری با اشاره به اینکه برنامه به صورت مشابه همزمان با دهه ی آخر صفر و  سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) برگزارخواهد شد، خاطرنشان کرد: هفته ی وحدت امسال از اهمیت فراوانی برخوردار است و روز آخر هفته ی وحدت یعنی ۱۷ ربیع الاول جشن میلاد نبی مکرّم اسلام(ص)  با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مقارن شده است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برنامه های گسترده ای را در سطح کشور تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه هفته ی وحدت امسال با توجه به اتفاقات اخیر خاورمیانه و عادی سازی روابط چندین کشور منطقه عرب با رژیم غاصب صهیونیستی از اهمیت دو چندان برخوردار است، گفت: باید به طور جدی در آن وارد شویم و  جهان اسلام نباید نسبت به این اتفاقات در منطقه بی تفاوت باشد و بهترین زمان برای واکنش به مسائلی نظیر این، هفته ی وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به هفته ی وحدت گفت: در استان سمنان نیز برنامه ای مختلفی از جمله نشست های تبیینی به همین مناسبت و  همچنین برنامه های گسترده ای در سطح فضای مجازی و برنامه های متنوع دیگر برگزار خواهد شد.

وی با تأکید براینکه برنامه های مختلف مناسبت های پیش رو باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود، گفت: مدیریت صحیح باید به گونه ای باشد تا تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha