پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه المصطفی

حوزه/ جامعةالمصطفی‌العالمیه در واکنش به درگیری آذربایجان و ارمنستان در روزهای اخیر بر سر منطقه‌ قره‌باغ بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،  جامعةالمصطفی‌العالمیه در واکنش به درگیری آذربایجان و ارمنستان در روزهای اخیر بر سر منطقه‌ قره‌باغ بیانیه‌ای صادر کرد که  متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا و إِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» (الحج: 39)

در روزهای اخیر مجدداً درگیری میان کشورهای آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه اشغالی قره‌باغ اوج گرفته است. جامعة‌المصطفی به مثابه امتداد بین‌المللی حوزه علمیه و به ‌عنوان نهادی علمی و آکادمیک که میزبان دانش‌پژوهان ملیت‌های مختلف جهان است و نمونه‌ای از زیست برادرانه و مسالمت‌آمیز افکار و اقوام و ملیت‌های گوناگون را ارائه می‌کند، وظیفه خود می‌داند براساس قواعد حقوق بین‌الملل، ضمن حمایت از حق حاکمیت آذربایجان بر منطقه اشغالی قره‌باغ، تأکید نماید که صلح عادلانه و پایدار، تنها در صورت پایان اشغالگری و بازگشت آوارگان به سرزمین غصب‌شده معنا پیدا می‌کند.

این دیدگاه دقیقاً همان دیدگاهی است که صلح عادلانه در فلسطین اشغالی را نیز تنها با پایان یافتن اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی و بازگشت سرزمین فلسطین به صاحبان اصلی آن قابل دستیابی می‌داند. از نگاه ما، اشغالگری در قره‌باغ نیز به همان اندازه محکوم و مذموم است که اشغالگری در سرزمین فلسطین.

از نهادهای بین‌المللی انتظار می‌رود که با استفاده از اهرم‌های در اختیار، نسبت به وادار کردن طرف اشغالگر به پذیرش حق حاکمیت آذربایجان و پایان دادن به اشغالگری اقدام کنند.

لازم به ذکر است که نقش‌آفرینی رژیم جعلی صهیونیستی و گروه‌های تکفیری، که دستشان به خون انسان‌های بی‌گناه از شیعه و سنی و مسیحی در منطقه آغشته است و سال‌هاست که منطقه را درگیر فتنه‌گری‌های خود کرده‌اند، حکایت از توطئه شوم تازه‌ای دارد که خنثی کردن آن نیازمند هوشیاری همه طرف‌های ماجرا، به ویژه ملت عزیز و سربلند آذربایجان، است.

در پایان، ضمن درود بر ارواح مطهر شهیدان این حادثه، نصرت و پیروزی جبهه حق را از خدای بزرگ مسألت داریم.

جامعة‌المصطفی(ص)العالمیة

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha