سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 922307
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
تبریز

حوزه/ مراسم حمایت از مردم قره باغ و ملت مسلمان جمهوری آذربایجان، در جامعة المصطفی العالمیة برادران تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم حمایت از مردم مظلوم قره باغ و ملت مسلمان جمهوری آذربایجان، امروز با حضور طلاب ، اساتید و کادر جامعة المصطفی العالمیة تبریز، با رعایت پروتکل های بهداشتی، در مهدیه این مرکز برگزار شد.

در این مراسم آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه بناب و حجج اسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری، علی انتظاری امام جمعه هادی شهر، علی نعمت زاده امام جمعه مرند، جواد حاجی زاده امام جمعه اهر، احمد مطهری اصل مدیر حوزه علمیه استان و  فقیه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حضور داشتند.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام مهدی بخت آور رئیس نمایندگی جامعه المصطفی( واحد تبریز) در این مراسم سخنرانی کردند.

همچنین حضار ضمن محکوم کردن اشغال قره باغ توسط ارمنستان، حمایت خود را از مردم قره باغ و ملت مسلمان جمهوری آذربایجان اعلام کردند و در پایان مراسم هم بیانیه ای توسط حجت الاسلام احمد ذاکری قرائت شد.

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ 
(الحج/۳۹)

در روزهای اخیر مجدداً درگیری میان کشورهای آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه اشغالی قره‌باغ اوج گرفته است. جامعة المصطفی به مثابه امتداد بین المللی حوزه علمیه و به‌عنوان نهادی علمی و آکادمیک که میزبان دانش پژوهان ملیت‌های مختلف جهان است و نمونه‌ای از زیست برادرانه و مسالمت آمیز افکار و اقوام و ملیت‌های گوناگون را ارائه می‌کند وظیفه خود می داند براساس قواعد حقوق بین الملل ضمن حمایت از حق حاکمیت آذربایجان بر منطقه اشغالی قره باغ تاکید نماید که صلح عادلانه و پایدار تنها در صورت پایان اشغالگری و بازگشت آوارگان به سرزمین غصب شده معنا پیدا می‌کند.

این دیدگاه دقیقاً همان دیدگاهی است که صلح عادلانه در فلسطین اشغالی را نیز تنها با پایان یافتن اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی و بازگشت سرزمین فلسطین به صاحبان اصلی آن قابل دستیابی می‌داند. از نگاه ما اشغالگری در قره باغ نیز به همان اندازه محکوم و مذموم است که اشغالگری در سرزمین فلسطین.

از نهادهای بین المللی انتظار می‌رود که با استفاده از اهرم‌های در اختیار نسبت به وادار کردن طرف اشغالگر به پذیرش حق حاکمیت آذربایجان و پایان دادن به اشغالگری اقدام کنند.

لازم به ذکر است که نقش آفرینی رژیم جعلی صهیونیستی و گروه‌های تکفیری که دستشان به خون انسان‌های بی گناه از شیعه و سنی و مسیحی در منطقه آغشته است و سالها است که منطقه را درگیر فتنه گریهای خود کرده‌اند حکایت از توطئه شوم تازه‌ای دارد که خنثی کردن آن نیازمند هوشیاری همه طرف‌های ماجرا به ویژه ملت عزیز و سربلند آذربایجان است.

در پایان ضمن درود بر ارواح مطهر شهیدان این حادثه نصرت و پیروزی جبهه حق را از خدای بزرگ مسألت داریم.

جامعة المصططفی(ص)العالمیة

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha