جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قره باغ

حوزه/ یک عضو مقاومت اسلامی جمهوری آذربایجان گفت: جریان مقاومت، آزادی قره باغ را از طریق مردم قابل تحقق می داند و نه قدرت های خارجی بنابراین تمام کنشگری های ما باید منجر به تقویت مقاومت و تفکر مبتنی بر آن باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ توحید ابراهیم بئیلی اظهار داشت: تمام کنشگری های ما باید منجر به تقویت مقاومت و تفکر مبتنی بر آن باشد چراکه برخی از قدرت ها و دولت ها می خواهند جریانات اخیر در جمهوزس آذربایجان را به نفع خود تغییر دهند و اینجاست که تیزهوشی و دقت نظر ما دارای اهمیت است و خطاهای احتمالی می تواند ایجاد شائبه کرده و مشکل آفرین شوند.

شیخ توحید ابراهیم بئیلی تصریح کرد: اقتصاد ترکیه که متکی به توریسم بوده منفی شده و اردوغان می خواهد برای جبران از نفت باکو استفاده کند. از سویی تکفیری ها که روی دست ترکیه مانده اند در چه جایی بهتر از قره باغ می توانند مستقر شوند که برای روسیه و ایران هم تهدید ایجاد کنند.

وی افزود: الهام علی اف در واقع جنگ را آغاز کرد تا ارمنستان را پای میز مذاکره بیاورد و بالانس سیاسی ایجاد کند. او ابتدا نیت خود را گفت ولی اکنون می گوید باید قره باغ را آزاد کنیم. حکمت حاجی اف که سخنگوی الهام علی اف است و نفر دوم اسراییل در آذربایجان محسوب می شود نیز گفته که جنگ ما جنگ صلح و دفاع است.

وی افزود: الهام به هدفش نرسیده و مناطقی که ارتش آذربایجان ادعای آزاد شدن آنها را دارد کذب است. تکفیری ها هم برای اهداف سیاسی بلند مدت و هم برای جنگیدن آورده شده اند چون تجربه جنگ دارند. تحلیل بنده این است که در این مورد اردوغان مرتکب اشتباه محاسباتی شده چرا که تکفیری ها در سوریه با انگیزه دینی می جنگیدند و در قره باغ این انگیزه را ندارند و فقط برای مزد گرفتن آمده اند. بعید نیست که این تکفیری ها ضربه به جبهه خودی بزنند و شیعیان را بکشند که تلفاتی که آذربایجان داده این مساله را دور از ذهن نمی کند.

این عضو مقاومت اسلامی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: جریان مقاومت، آزادی قره باغ را از طریق مردم می داند و نه قدرت های خارجی.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha