پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «پراکندگی جغرافیایی رجال شیعه در ایران تا پایان قرن ششم بر پایه منابع رجالی» به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «پراکندگی جغرافیایی رجال شیعه در ایران تا پایان قرن ششم بر پایه منابع رجالی» حاصل پژوهش علی اکبر امامی حجتی به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) به تازگی منتشر شده است.

این کتاب با مبنای تاریخی و بهره جستن از علوم جغرافیا و رجال، به نشان دادن وضعیت شیعیان در محدوده آثار رجالی و کمک به اطلاع رسانی درست به آمار تمدنی و مذهبی پرداخته است.

در این کتاب آمده است: تاریخ پر فراز و فرود مذهب تشیع، شاهد حضور بزرگ‌مردانی در عرصه علم و فقاهت بوده است که در مناطق مختلفی از سرزمین‌های اسلامی ظهور کرده‌اند؛ از درون کتب رجالی و تراجم، اطلاعاتی چند درباره این شخصیت‌ها می‌توان استخراج نمود که با طبقه‌بندی و تحلیل داده‌ها به تفکیک مناطق شیعه نشین می‌توان آماری کاربردی و سودمند در جهت آشنایی با چگونگی گسترش، پراکندگی و نوزایی‌هایی تاریخی این مذهب ارائه داد.

این نوشتار با مبنای تاریخی و بهره جستن از علوم جغرافیا و رجال، ضمن نشان دادن وضعیت شیعیان در محدوده آثار رجالی، کمک به اطلاع رسانی درست به آمار تمدنی و مذهبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha