شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اکبرزاده

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: در زیارت امام حسین دو نوع مصیبت عظیم و مصیبت اعظم ذکر شده است، عظیم همان شهادت اباعبدالله و جسارت به حضرت بود و مصیبت اعظم غربت امام زمان (عج) است که با مظلومیت از جامعه ترد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده، امروز در جمع طلاب خوی که در مسجد سیدالشهدا (ع) این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌که برخی‌ها از دین بهره حداقلی می‌برند، اظهار داشت: برخی‌ها در این دنیا در غفلت هستند و در موقع جان دادن که چشم‌ها باز خواهد شد، می‌فهمند که چه نعمت بزرگی را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: برخی‌ها با خدا رابطه حداقلی دارند و به این دنیا دل‌خوش هستند و از خدا هم فقط متاع دنیا را می‌خواهند و خدای متعال دنیا و ما فیها را قلیل می‌داند و باید خواسته خود را از پروردگار بالا ببریم و امام حسین (ع) در دعای خود می‌فرماید، چقدر ضرر می‌کند بنده‌ای که از رابطه با تو نصیبی نبرده است و عده‌ای در خسران هستند و خسران بالاتر از ضرر می‌باشد و باید با دید عمیق و عارفانه به این دنیا نگریبست، همان‌کاری که علما کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: اگر به دنیا نگاه عارفانه داشته باشیم در گیر و دار قدرت و صندلی نمی‌مانیم و این‌ها غبار راه هستند و نباید با زیور آلات دنیا دلخوش باشیم.

وی افزود: همه از نعمت‌های الهی در این دنیا استفاده می‌کنند و خدای متعال نعت‌های این دنیا را متاع قلیل تبیین می‌کند و رحمت خود و نعمات آخرت را بالاتر می‌داند و رحمت الهی شامل کسی است که بتواند از آخرت بهره‌ای ببرد.

حجت الاسلام اکبرزاده با بیان این‌که نگاه حداقلی و حداکثری در مورد امام زمان (عج) هم مطرح است، تصریح کرد: در زیارت امام حسین دو نوع مصیبت عظیم و مصیبت اعظم ذکر شده است، عظیم همان شهادت اباعبدالله و جسارت به حضرت بود و مصیبت اعظم غربت امام زمان (عج) است که با مظلومیت از جامعه ترد شده است.

وی تاکید کرد: عده‌ای در جزئیات فروع دین حساسیت دارند اما در مصیبت اعظم و غربت امام زمان حرکتی نمی‌کنند و برخی در عزای امام حسین گریه می‌کنند اما برای غربت امام عصر و جایگاه حضرت نمی‌اندیشند و باید زمینه را برای ظهور حجت بن الحسن و خروج ایشان از غربت فراهم کرد، رویت امام زمان هدف نیست و نباید مثل جریان حجتیه فقط تمام فکر و ذکرمان دیدن امام زمان باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha