جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/  مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دوره های آموزشی برای مددجویان در زندانها توسط مبلغان فاضل حوزه علمیه قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، در نشستی با دادستان عمومی و انقلاب قزوین و مدیر کل امور زندان های استان قزوین ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در تلاشیم  تا در رابطه با نحوه حضور روحانیون و مبلغین در کنار مدد جویان و برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی در زندان ها تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه قزوین با مدیر کل جدید زندان های استان قزوین داشته باشیم.

وی افزود: برای استفاده حداکثری از حضور مبلغان در زندان‌ها، کلاس‌های توجیهی برگزار خواهد شد، و برای تمامی مبلغان جلسات توجیهی برگزار و نکات لازم ارائه شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین به ظرفیت‌های تبلیغی موجود در زندان‌ها اشاره و بیان کرد:‌ محیط زندان محیط خاصی است و تبلیغ در آن، نسبت به دیگر جاها، تفاوت‌هایی دارد؛ به این معنی که‌ افرادی که در جامعه مشکل اجتماعی دارند، به زندان می‌آیند.

وی ادامه داد: کسی که با مفاهیم دینی آشنا شده، هیچ‌گاه اعمال خلاف انجام نمی‌دهد؛ بنابراین، روحانیون با حضور در جمع زندانیان و انجام فعالیت‌های تبلیغی، می‌توانند نقش اساسی در جلوگیری از وقوع جرائم درجامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه در زندان، فرصتی برای مدد جویان  ایجاد می شود که با کمک مبلغین  با معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) آشنا ‌شوند،  اظهار کرد:  دوره های آموزشی برای مددجویان در زندانها توسط مبلغان فاضل حوزه علمیه قزوین برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد:  اگر زندانی از مدتی که در زندان است، ‌ بهره کافی را ببرد و به احکام ومسائل شرعی‌ آشنا شوند، ‌ این امکان برای او وجود دارد که پس از آزادی، از معارف دینی در راستای تشکیل زندگی درست بهره‌مند شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین درجمع مدد جویان زندان مرکزی قزوین بیان کرد: امام حسین (ع) پرچمدار راستین اسلام ناب محمدی است که با شهادت خویش نشان داد انسان حقیقی هرگز در برابر ظلم و ستم سر خم نخواهد کرد و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح خواهد داد.

وی اضافه کرد: دوست داشتن اهل بیت(ع) عهد ورزی به ارزش های اسلامی است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha