چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قناعت

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: در شرایط سخت کنونی، قناعت زن ایرانی به حُسن تدبیر در گذران معیشت خانواده کمک شایان توجهی می کند.

زهرا حسنی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که یکی از مسایل بسیار مهم در زندگی فردی و خانوادگی، بحث امرار معاش است، اظهار داشت: هرچند که معتقدیم نظام اقتصادی حاکم بر کشور باید به گونه‌ای باشد که بتواند حداقل نیازهای معیشتی هر فردی که دارای شغل است را تأمین کند اما در شرایط دشوار اقتصادی همچون روزگار ما تکیه بر اصل قناعت و درست مصرف کردن بسیار حائز اهمیت است، چه آن که بدون توجه به این مهم نمی توان به تدبیر معیشت به نحو شایسته پرداخت.

وی افزود: در این میان هر چند نوع رفتار و عملکرد زن و مرد در کانون خانواده در چگونگی مصرف منابع مالی مهم است اما بی شک قناعت زن در حُسن تدبیر معیشت حرف اول را می زند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: معمولاً خانواده‌ها در سبک مصرف تابع زنان خانواده هستند، ضمن آن که تجربه ثابت کرده زنان در اقتصاد خانوار بسیار مؤثرتر از مردان عمل می‌کنند و همچنین در بحث الگوگیری فرزندان نیز نقش کلیدی تری نسبت به مردان دارند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی برای مردم کشور ما، شناخت سبک صحیح خرید و مصرف و اتخاذ سبک مناسب برای اداره اقتصادی خانواده در سایه تأسی به آموزه های ناب دینی یک ضرورت به شمار می رود و لذا در این باره حوزویان و مبلغان در تبیین اهمیت این موضوع برای مردم نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

حسنی نسب همچنین خاطرنشان کرد: در امور مهمی چون توانایی شناسایی هزینه‌های ضروری و غیر ضروری، همچنین مدیریت درآمد خانوار و الگوسازی درست مصرف و استفاده بهینه از امکانات و ارزاق، زنان خانه نقش مهمی برعهده دارند چه آن که می توانند در مقوله اقتصاد خانواده حد تعادل و توازن را برقرار سازند و با ایجاد آرامش نسبی در فضای خانواده، مشکلات را به حداقل ممکن برسانند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha