پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تحریم

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: واقعیت آن است که تحریم های اخیر آمریکا علیه کشورمان، ژست تبلیغاتی و به منظور تأثیرگذاری بر افکار عمومی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اقدام اخیر ایالات متحده در تحریم هجده بانک ایرانی ابراز داشت: مقامات کاخ سفید از همان سال ۵۷ تا به امروز به شکل ها و بهانه های مختلف، انواع و اقسام تحریم ها را علیه کشورمان وضع کرده اند اما پایمردی نظام جمهوری اسلامی و مقاومت مردم شریف ایران با وجود همه سختی ها و مشکلات باعث شده آن ها به اهداف اصلی خود دست پیدا نکنند.

وی با اشاره به این که تحریم های اخیر آمریکا علیه کشورمان، بیشتر ژست سیاسی و به منظور انجام عملیات روانی است، افزود: آن چه قابل توجه است این که روند تحریم ها طی بیش از چهار دهه اخیر، سیر صعودی داشته و به شکل مرتب علیه افراد، نهادها، موسسات  مالی و بانک های ایرانی وضع شده است و گویا با توجه به تداوم فتنه انگیزی ها و شرارت های مقامات کاخ سفید، پایانی هم بر آن متصور نیست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: طی دو سال اخیر، وزارت خزانه داری آمریکا عملاً به اتاق جنگ اقتصادی علیه کشور ما تبدیل شده ولی با وجود افزایش فشارها، دشمن نتوانسته به اهداف اصلی خود در رابطه با ایران اسلامی دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال باید توجه داشت که در این سال ها به دلیل ضعف عملکرد برخی مسئولان از جمله دولتمردان، متاسفانه مردم در شرایط سخت اقتصادی گذران زندگی می کنند که البته تشدید تحریم ها نیز در این خصوص بی تأثیر نبوده و حال آن که اگر مسئولان بر اساس ظرفیت های داخلی و توانمندی جوانان این مرز و بوم، دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی بودند و امیدشان به کدخدا و هم پیمانان او نبود، بسیاری از مشکلات امروز در جامعه حادث نمی شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha