جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 923065
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
سید الطویرجاوی در نجف اشرف تشییع شد

حوزه/ پیکر حجت‌الاسلام سید جاسم الطویرجاوی خطیب حسینی معروف امروز در شهر نجف اشرف و در حرم حضرت امیرالمؤالمنین (علیه السلام) تشییع شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پیکر سید جاسم الطویرجاوی خطیب حسینی معروف دیروز از کویت به فرودگاه بین المللی نجف اشرف منتقل شد و امروز در شهر نجف اشرف و در حرم حضرت امیرالمؤالمنین (علیه السلام) تشییع شد.

پیکر این خطیب حسینی در حرم امام حسین (علیه السلام) در کربلای معلی دفن خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید الطویرجاوی بعد از مدتی دست و پنجه نرم کردن با بیماری در سن ۷۳ سالگی در کشور کویت دار فانی را وداع گفت و به دستور نخست وزیر عراق از کویت به نجف اشرف منتقل شد.

تسلیت آستان مقدس  حسینی

در همین راستا آستان مقدس حسینی با صدور بیانیه ای درگذشت سید الطویرجاوی را تسلیت گفت.

در بیانیه آستان حسینی آمده است: آستان مقدس حسینی با کمال غم و  اندوه درگذشت خطیب منبر حسینی را تسلیت می گوید. او عمر شریفش را در راه خدمت به اهل بیت (علیهم السلام) صرف کرد و با سیره آن بزرگواران، مردم را موعظه کرد و در مصیبت آنان مرثیه سرایی نمود. خداوند متعال این فقید را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و او را با جدّش امام حسین (ع) محشور کند.

تسلیت آستان مقدس کاظمین

همچنین آستان مقدس کاظمین در بیانیه ای گفت: با قلبی مملو از غم و درد و اندوه آستان مقدس کاظمین درگذشت سید جاسم الطویرجاوی خطیب منبر حسینی و روضه خوان حضرت زهرا (س) را تسلیت می گوید. مسیر زندگی او پُر از علم و پژوهش برای نشر اندیشه و میراث نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) بود.

نایب رئیس ائتلاف عراقیون

حسن فدعم نایب رئیس ائتلاف عراقیون نیز در بیانیه ای اشاره کرد: با کمال غم و اندوه خبر درگذشت خادم اهل بیت (ع) سید جاسم الطویرجاوی را دیافت کردیم.

وی افزود: با درگذشت او، امت اسلامی سخنران برجسته و بزرگی را از دست داد که نسل هایی را با موعظه، ارشاد، تبلیغ، مرثیه سرایی و روضه خوانی حسینی سیراب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha