پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار رییس سازمان تبلیغات قم با آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه یکی از مهم ترین رسالت های طلاب و روحانیون، تلاش همه جانبه در راستای ترویج فرهنگ ناب دینی است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گرچه در شرایط فعلی، فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث شده که توجه مردم نسبت به مسایل فرهنگی کمتر از قبل باشد، اما نباید بگذاریم که اهمیت و حساسیت مباحث اقتصادی، زمینه غفلت از امور فرهنگی خاصه در رابطه با فرهنگ دینی را فراهم کند.

وی افزود: به ویژه در روزگار کنونی که شاهد جولان دشمن در فضای مجازی و رسانه های نوین هستیم، چنانچه ما نسبت به هجوم شبهات و تهاجم فرهنگی و عقیدتی منفعل و بی تفاوت باشیم و به درستی نتوانیم از داشته های فرهنگ ناب دینی حراست کنیم، بی شک بازنده جنگ سخت و سنگین فرهنگی خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به رسالت عظیم و کلیدی حوزویان در راستای هدایت جامعه به ویژه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی ابراز داشت: مقام معظم رهبری چند سال پیش در یکی از بیانات حکیمانه خویش تأکید فرمودند که اگر در برابر دشمن، حصار و خاکریز فرهنگی در کار نباشد، همه چیز از دست می رود و این فرمایش صریح معظم له به خوبی نشان می دهد که تلاش و برنامه ریزی در راستای پاسخ به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن تا چه حد، حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم تلاش پیگیر و مستمر حوزویان در جهت پاسداری از حریم فرهنگی کشور و مقابله با توطئه های شوم دشمن در این زمینه گفت: البته باید توجه داشت که نه تنها روحانیت و حوزه های علمیه بلکه همه اقشار و گروه های جامعه به خصوص نخبگان علمی، فکری و فرهنگی می بایست هر چه بیشتر و بهتر در این باره احساس مسئولیت کرده و هر یک بنابر مسئولیتی که دارند سنگر و حصار فرهنگی کشور را مراقبت کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha