پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست

حوزه/ گاهی یک مسئولی نمی تواند توقعی را که از او هست، انجام دهد. یک دستگاهی اعتباراتش کم است، امکاناتش کم است؛ مانعی ندارد؛ اگر چنانچه به قدر توان اما با روی خوش، با ابروی گشاده، با آغوش باز و صمیمانه با مردم برخورد شود، مردم خشنود می شوند، راضی می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹، سالروز سفر ده روزه مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم است که به این مناسبت در شماره های گوناگون به بازخوانی مطالبات و سخنان رهبر معظم انقلاب خواهیم پرداخت.

   

یکی از چیزهایی که خیلی مهم است، برخورد مسئولان رده‌های مختلف دستگاه‌ها با مردم و با مراجعین است؛ روی خوش، روی خوش. گفت:

چون وا نمی کنی گرهی خود گره مباش‌   //    ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست‌

گاهی یک مسئولی نمی تواند توقعی را که از او هست، انجام دهد. یک دستگاهی اعتباراتش کم است، امکاناتش کم است؛ مانعی ندارد؛ اگر چنانچه به قدر توان اما با روی خوش، با ابروی گشاده، با آغوش باز و صمیمانه با مردم برخورد شود، مردم خشنود می شوند، راضی می شوند.

گاهی به دفتر ما در تهران مراجعاتی می شود. کسی درخواستی دارد، برای ما عملی نیست. می گویند بله، درخواست شما رسید، اما نمی توانیم این کار را بکنیم؛ یا خلاف قانون است، یا مشکلات دیگری دارد.

آن طرف می گوید من همین اندازه که شما به درخواست من توجه و رسیدگی کردید، راضی‌ام؛ ولو این کار انجام نگرفته. با مردم ابروگشاده باشیم؛ این از مهمترین کارهایی است که بر عهده‌ی ماست، بر عهده‌ی همه‌ی مسئولین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha