جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباسپور

حوزه/ در شش ماهه اول امسال ۵۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان البرز استان قزوین توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام میثم عباسپور امروز در نشست خبری اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف برگزار شد، گفت: وقف سنت حسنه‌ای از پیامبر(ص) است و یکی از چیزهایی که می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را کم کند و برادری را میان مسلمانان ایجاد کند وقف است. 

 رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز افزود: در گذشته شاهد وقف فراوان در نقاط مختلف بودیم که امروز نیز باید فرهنگ سازی شود تا شاهد گسترش فرهنگ وقف در جامعه باشیم.

حجت الاسلام عباسپور وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار کرد: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود و یاد واقف  همیشه در بین مردم باقی می ماند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز تصریح کرد: تلاش برای فرهنگ سازی مناسب در بین آحاد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ وقف از مسائل مهمی است که با قوت دنبال می شود تا رضایت خداوند حاصل شود.

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی از سوی امور خزانه واداره اوقاف البرز

 حجت الاسلام عباسپور به توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان اشاره و بیان کرد: در شش ماهه اول امسال در پی شیوع بیماری کرونا ۵۰۰۰ بسته معیشتی از سوی اداره موقوفه خزانه و همچنین اداره اوقاف شهرستان البرز در بین نیازمندان توزیع شد و این موضوع همچنان از اولویت های جدی ما وهمکاران می باشد.

برگزاری برنامه های هفته وقف به تابع دستورات ستاد کروناست

رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز به برگزاری برنامه های هفته وقف در این شهرستان پرداخت و عنوان کرد: همه ساله هفته وقف برنامه های مختلف و متنوعی در خصوص وقف انجام می شد ولی امسال به دلیل شیوع این بیماری تابع دستورات ستاد مبازره کرونا  هستیم.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، تجلیل از مدافعان سلامت و کادر درمان، مسابقه نقاشی برای دانش آموزان از طریق شبکه شاد، همایش یاوران وقف، دیدار با ائمه جمعه شهرستان، تجلیل از مبلغان وروحانیون، دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم، را به عنوان بخشی از برنامه های هفته وقف در شهرستان البرز یاد کرد.  

رسانه ها در خصوص وقف اطلاع رسانی کنند

حجت الاسلام عباسپور ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در خصوص ترویج فرهنگ وقف وموقوفات بیان کرد: از شما اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و مطبوعات محلی تقاضا داریم در خصوص فرهنگ سازی وقف بیش از پیش اطلاع رسانی کنید. 

در پایان از خبرنگار خبرگزاری «حوزه» قزوین به خاطر انعکاس خوب فعالیت های اوقاف تقدیر شد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha