جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قیام عاشورا و انقلاب مهدوی آخرالزمان

حوزه/ کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه گفت: واقعه عاشورا سرآغاز حیات و پویایی شیعه و انقلاب مهدوی نقطه اوج و کمال و سعادت شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سرکار خانم وفا عاشوری، کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) امیدیه، در نشست علمی پژوهشی «تأثیر فرهنگ عاشورایی بر انقلاب مهدوی» که در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه برگزار شد، اظهارداشت: در فرهنگ شیعه دو قیام بسیار حائز اهمیت است که یکی قیام نهضت حسینی و دیگری انقلاب جهانی مهدوی است؛ چراکه واقعه عاشورا سرآغاز حیات و پویایی شیعه و انقلاب مهدوی نقطه اوج و کمال و سعادت شیعه می‌باشد.

وی با بیان اهمیت شناخت واقعه کربلا و انقلاب مهدوی و ارتباط ناگسستنی میان این دو نهضت گفت: مهم‌ترین جلوه این دو قیام تشکیل جامعه حق در برابر باطل است.

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: روایات زیادی در کتب شیعه به اشتراکات مهدویت و عاشورا اشاره می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها مبارزه با جاهلیت، بی‌اطلاعی از کتاب خدا، جابجایی امربه‌معروف و نهی از منکر و توجه به تمایلات نفسانی و هواپرستی است.

خانم عاشوری با اشاره به اینکه قیام عاشورا حماسه‌ای تکرار نشدنی است، گفت: امام حسین(ع) یک‌تنه در مقابل ظلم یزید ایستاد و مرگ با عزت را مقدم بر حیات با ذلت دانست؛ ازاین‌رو فرهنگ عاشورایی الگویی برای تمام کشورها است که در برابر بدعت‌ها و ظلم و ستم قاطعانه بایستند.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان در تلاش‌اند که جوانان را از فرهنگ عاشورایی دور کنند، بیان کرد: باید با شناخت فرهنگ عاشورایی، آن را با شیوه صحیح به جوانان انتقال داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha