جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت الله طباطبایی نژاد از خبرگزاری حوزه

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه و اوقاف، مبلّغ تربیت می کنند، مبلغ اعزام می کنند، برنامه های جداگانه دارند و موازی کاری ها وجود دارد، هر مجموعه بیاید با برنامه ای مشخص و اختصاصی، عَلَم این نظام و انقلاب را به دوش بکشد و رسالت خود را به نحو احسن ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امروز پنجشنبه در بازدید از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور، اظهارکرد: به برکت انقلاب اسلامی و زعامت امام امت و رهبری مقام معظم رهبری، امروز انوار طیبه  حوزه های علمیه در اقصی نقاط جهان نورافشانی می کند و همگان به اندازه ظرفیت خود از آن خوشه چینی می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به وجود مجموعه های حوزوی پرتلاش، اگر دفتر تبلیغات فقط  در تربیت و ساماندهی طلاب ممحض در تبلیغ ، برنامه ریزی کند، سازمان تبلیغات با وجود ادارات فعالی که در سراسر کشور دارند، مقسّم و اعزام کننده طلاب به اقصی نقاط کشور باشند و سازمان اوقاف مسائل مباحث مالی را در دست داشته باشد،اگر چنین تقسیم بندی درستی صورت بگیرد، خروجی کار بهتر خواهد بود، البته بحمدالله همه مجموعه های حوزوی زحمت می کشند و فعالیت اثرگذاری بر اساس رسالتی که برعهده آنان نهاده شده است، دارند ولی نکته اینجاست که بعضا شاهد موازی کاری هستیم در حالیکه با یک تدبیر می توان به نحو احسن کار کرد و خروجی گرفت.

وی افزود: حوزه ی ما امروز نیازمند مدرسه ای با هدف تربیت منبری زبان دان است، کشور ما بحمدالله سرشار از فراوانی زبان ها و گویش های محلی است، چرا نباید در زمینه طلبه ممحض منبری زبان‌دان(بومی)، برنامه داشته باشیم، یکی از برنامه های بنده، زمانی که سوریه بودم، اعزام ده طلبه منبری مسلط و ممحض به زبان عربی برای مناطق و شهرهای شیعه نشین بود، هیچوقت چنین چیزی صورت نگرفت.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: البته این موضوع را در عرصه های دیگر جامعه نیز شاهد آن هستیم و مختص به حوزه نیست. بطوریکه در عرصه های بین المللی فردی که ترک زبان است مأموریت می گیرد و به مناطقی غیر از ترک زبان، اعزام می شود به مناطقی غیر از زبانی که مسلط و بومی آن است، که ان‌شاءالله بر طرف شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حال اگر مجموعه های حوزوی به صورت تخصصی به مسائل بپردازند شاهد دستاوردهای خوبی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه توجه به شهدای روحانیت از نقاط قوت و اثر گذار حوزه علمیه است، افزود: استان اصفهان از صدها شهیدی که تقدیم انقلاب اسلامی  و دوران دفاع مقدس کرد، ۷۰۰ نفر طلبه بودند و این افتخار بزرگی برای حوزه های علمیه است.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اثربخش، سازنده و مهم رسانه حوزه اشاره کرد و افزود: امر اطلاع رسانی و تبلیغ، ترویج و گسترش معارف اهل بیت(ع) از سوی رسانه های خبری حوزه (خبرگزاری حوزه و افق حوزه) مسأله ای مهم و انکار ناپذیر است و هر چه این رسانه را تقویت کنیم، بیان و کلام اسلام را تقویت کرده ایم.

وی اظهارداشت: امروز این رسانه که فعالیت گسترده ای در فضای مجازی و مکتوب دارد، نقش بسزایی در انعکاس کلام اسلام و معارف اهل بیت(ع) ایفا می کند، هر چقدر محتوا علمی باشد، انسان سازی و هدایت گری آن بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha