جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: امسال مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا از توفیق زیارت حرم امام رضا(ع) محروم شدند که می توان هزینه سفر و این زیارت را نذر کمک های مومنانه کرد.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز شهادت جانسوز شمس الشموس امام رضا(ع) اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا تعدادی از خانواده های نیازمند را با مشکل روبرو کرد که مردم می توانند نذورات خویش را به صرف مواسات و همدلی و پرکردن شکاف اجتماعی اهدا کنند.
وی افزود: افراد آسیب دیده و اقشار محروم در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی نیازمند حمایت های مردمی هستند که می توان هزینه سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم غریب الغربا را به نیت ثواب به این افراد ببخشند.
این مقام حوزوی با اشاره به زیارت نامه امام رضا(ع) از راه دور گفت: بر اساس روایات و احادیث زیارت قبر و حرم این امام معصوم از راه دور و نزدیک داری ثواب بسیاری است که حتی پاداش زیارت کننده بهشت است از این رو کسانی که امسال مشرف به حرم نشدند می توانند این زیارت نامه را بخوانند تا مورد رحمت این امام مهربانی ها قرار بگیرند.
وی ادامه داد: ما همه جیره خوار سفره کریمانه این امام هستیم و هر چه داریم از سایه سار آفتاب شمس الشموس این امام رئوف است که نمک سفره مان را به دعا و زیارت ناحیه مقدسه و زیارت نامه ایشان مزین می کنیم.
ظهیری با بیان اینکه امام رضا(ع) توجه ویژه ای به جایگاه  زن و خانواده داشت گفت: امام تکریم جایگاه خانواده و مقام والای زن را داشتند به گونه ای که به خواهرشان صفت معصومه دادند و درباره ثواب زیارت حرم ایشان فرمودند: «هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.» .
وی ابراز داشت: نگاه امام هشتم به جایگاه زن و مسئولیت خانواده ورق زرینی در زندگی ایشان است به گونه ای که به خانواده احترام می گذاشتند و نسبت با آنها به مهربانی و حسن خلق و با علم و دانش برخورد می کردند .
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) است گفت: ایشان چراغ هدایت و دارای طهارت و زکاوت هستند و بسیاری از صفات اخلاقی و اجتماعی که به آنها معروف است.
وی گفت: آیت الله جوادی آملی در باره مقام امام رضا(ع) می فرماید: رضایت بسیاری از امور تکوینی و تشریعی توسط امام رضا(ع) است به همین دلیل است که لقب رضا گرفته است.
ظهیری به هجرت اجباری امام هشتم اشاره کرد و گفت: حکومت عباسی برای بزرگنمایی و خوب جلوه دادن حکومتش  از این امام معصوم استفاده کرد و چون می‌دانست ایرانی ها محب اهل بیت(ع) هستند امام را راهی ایران کرد.
وی بیان داشت: مامون امام را مجبور به قبول ولایتعهدی کرد و امام برای اینکه عدم رضایت خویش نسبت به این ولایتعهدی را نشان دهد پشت آن نوشت خداوند از ضمیر درون افراد آگاه است.
این مقام حوزوی با اشاره به اینکه جایگاه امامت در سوره نسا آمده است گفت: پس از پیامبر، حکومت از آن امامت است و امام تنها در بعد فردی و اجتماعی نیست بلکه در همه ابعاد احکام اسلامی و دینی نیز نقش آفرین است.
وی گفت: شیوه زندگی امام رضا(ع) همان سبک زندگی نبوی و علوی است و همه در مسیر یک نور واحد هستند و همه امامان معصوم، ادامه دهنده راه رسول خدا(ص) هستندچرا که روش پیامبر مختص به زمان و مکان خاصی نبوده است بلکه در همه اعصار و زمان قابل اجراست.
ظهیری تاکید کرد: کسانی که به دنبال سعادت دنیوی و اخروی هستند باید سبک زندگی نبوی، علوی و رضوی را دنبال کنند که همین مسیر روشن هدایت است.
وی به بعد علمی امام هشتم اشاره کرد و گفت: ایشان در زمان خودشان انقلاب فرهنگی را همراه با پاسخگویی به شبهات و برگزاری مناظره ها برپا کردند از این رو باید بعد علمی این امام عالم در همه ابعاد و برای پاسخ گویی وحل مسائل زمانه مورد الگو و استفاده قرار گیرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha