جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قالیباف

حوزه/ مشکلات امروز ایران ولو این که ریشه خارجی هم داشته باشد، علاجش در داخل است و بی شک مقدمه نگاه به داخل و توجه به ظرفیت های داخلی این است که مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن حرف ها و درد دل های مردم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سفرهای استانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هفته ها و ماه های اخیر- هر چند که با هجمه های غیرمنصفانه برخی رسانه ها و موضع گیری ناصواب برخی چهره ها و شخصیت های سیاسی همراه شده- بارقه های امید را در دل مردم به خصوص اقشار محروم مناطق مختلف کشور زنده کرده است؛ به ویژه از این بابت که در این شرایط سخت اقتصادی، دست کم برخی مسئولان به جای نشستن پشت میزهای کذایی در پایتخت، رنج سفر به گوشه و کنار وطن عزیز را بر خود هموار کرده و بی واسطه و صمیمانه پای صحبت ها و گلایه های مردم می نشینند.

در سفر اخیر دکتر قالیباف به استان سیستان و بلوچستان، یکی از جانبازان عزیز این دیار شریف نکته مهمی را به وی متذکر شد که باید بارها و بارها آن را مرور کرد و بر روی آن تأملی ویژه داشت:"ما برای این نظام در جبهه های جنگ، خون داده ایم و سختی ها کشیده ایم. اگر اینجا تنگه اُحد است، باید آن را حفظ کنیم" که البته در ادامه پاسخ کوتاه و صریح رئیس قوه مقننه را در پی داشت:" ما برای پیگیری همین گلایه ها اینجا هستیم"

واقعیت آن است در شرایطی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمن بیش از هر زمان دیگری بر اقتصاد و فشار حداکثری بر معیشت مردم تمرکز کرده، رسیدگی به وضع مردم و نشستن پای صحبت ها و درددل های آن ها حداقل وظیفه مسئولان است.

تأسف آور این که وقتی برخی مسئولان در این میان به این وظیفه ی حداقلی عمل می کنند، از سوی طیف مقابل متهم به رفتارهای پوپولیستی می شوند!

صدالبته این مهم نیازمند اقدام و عمل است و گرنه صرف شعار دادن نیز دردی دوا نکرده و بلکه بر دامنه مشکلات موجود می افزاید، اما واقعیت آن است که نفس مواجهه صادقانه با مردمی که قرار بود ولی نعمت مسئولان باشند، ارزشمند است و تأثیر خوبی بر فضای جامعه از حیث همدلی و همدردی به همراه دارد.

مسلم است که باید این دیدارهای صمیمانه و نظارت ها و سرکشی های مستمر و بی پیرایه، مقدمه ای باشد برای زمینه سازی در جهت حل مشکلات و گرفتاری های ملت، کما این که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید شده که بهترین و مؤثرترین راه مقابله با دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار، خدمت به همین مردم به ویژه اقشار محروم و ضعیف جامعه است.

از سوی دیگر باید توجه داشت که تورم افسارگسیخته فعلی و تضعیف پی در پی ارزش پول ملی در هفته ها و ماه های اخیر که متاسفانه با واکنش جدی دولت همراه نبوده، فشار مضاعفی بر مردم و اقشار کم برخوردار وارد ساخته و در این میان، مردم گلایه ها و مطالباتی دارند که مدیران و کارگزاران نظام از جمله مسئولان قوه مجریه باید شفاف با مردم سخن بگویند و بدون وعده های کذایی به دنبال تحقق مطالبات به حق مردم در حوزه اقتصاد و معیشت باشند.

ای کاش مسئولان دولت به جای آن که این همه وقت و انرژی خود را صرف ارتباط با خارج کرده و در این هفت سال امید به برجام و برجامیان می داشتند، نیمی از این هزینه و وقت و انرژی را مصروف مباحث داخلی می کردند، چه آن که به تعبیر رسای رهبر حکیم انقلاب، مشکلات امروز ایران ولو این که ریشه خارجی هم داشته باشد، علاج آن در داخل است.

مقدمه نگاه به داخل و توجه به ظرفیت های داخلی نیز صدالبته این است که مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن حرف ها و درد دل های مردم داشته باشند و متواضعانه و صبورانه مطالبات آن ها را بشنوند و برای آن ها در مقام عمل چاره اندیشی کنند.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha