جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شجاعت قربانی مسجد کرایست چرچ در فیلم ویدئویی مهاجم دیده می‌شود

 حوزه/ بانوی مسلمان نیوزیلندی می‌گوید در فیلم ویدئویی که به صورت زنده توسط مهاجم مساجد کرایست چرچ منتشر گردید، دیدم که چگونه همسرم با شجاعت سعی داشت تیرانداز را متوقف سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک بانوی مسلمان نیوزیلندی که همسرش در قتل عام مسجد کرایست چرچ کشته شد لحظه‌ای را به یاد می‌آورد که ویدئوی پخش شده در جریان تیراندازی هولناک از فیس بوک، مشاهده کرده که همسرش سعی داشته مهاجم را برزمین بزند و اعتراف می‌کند که با دیدن رشادت در چهره همسرش هرگز او را تا این اندازه دوست نداشته است.

پس از کشتار ۵۱ نمازگزار مسلمان دو سال پیش در تیراندازی در دو مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند، امبرین رشید در ابتدا نتوانست نام شوهرش نعیم رشید را در لیست مجروحان در بیمارستان پیدا کند. به گفته همسر نعیم رشید در فیلم دیده می‌شود که نعیم از گوشه مسجد به سمت تیرانداز دویده و سعی می کند او را خلع سلاح کند. مهاجم بارها به وی شلیک کرده است. اقدام شجاعانه قربانی برای مبارزه با تیرانداز سرتاپا مسلح با دست خالی در ویدئویی که او به صورت زنده از فیس بوک پخش کرده به خوبی دیده می‌شود.

خانم رشید که در این قتل عام پسر ۲۱ ساله خود طلحه را نیز از دست داده، در فیلم مستندی که در شبکه بی بی سی ۲ با عنوان «چهره ترور» پخش گردید، چگونگی کشته شدن مظلومانه همسرش را هنگامی که سعی داشته تیرانداز را متوقف سازد توصیف کرد.

او گفت: به محض دیدن فیلم ، نعیم را دیدم. او سعی کرد با تروریست مقابله کند. من عزم راسخ در چشمان او و ابراز شجاعت در چهره او را دیدم و او را بیشتر از همیشه دوست داشتم.

مادر اولین بار پس از تماس تلفنی خواهرش و سپس یکی از دوستانش، خبر حملات را شنید و پس از اینکه هنوز از شوهر و پسرش خبری نداشته تصمیم گرفت فیلم را تماشا کند.

وی یادآوری کرد: وقتی خواهرم به من زنگ زد به من گفت: در مسجد تیراندازی انجام شده و افراد زیادی کشته شده اند، پرسید: نعیم و طلحه کجا هستند؟ من سعی کردم با آنها تماس بگیرم اما آنها تلفن را بر نمی داشتند. ما به بیمارستان رفتیم ، اولین لیست مجروحان را دیدم ، نام آنها در آنجا نبود.  

نعیم ۵۰ ساله معلم و یکی از ۹ شهروند پاکستانی تبار بود که در تیراندازی مسجد به شهادت رسید.  

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha