چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار آیت الله اعرافی با مدیر حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: بیش از هزار طلبه در سطح یک تا ده و ۵۰طلبه در درس خارج در حوزه کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که ۱۰۰ نفر از طلاب نیز به صورت غیر حضوری مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه و معاونین وی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با تبریک حلول ماه ربیع الاول، ضمن شنیدن گزارش مدیر حوزه استان کرمانشاه در سخنانی، گفت: استان کرمانشاه و حوزه علمیه آن از جایگاه حساس و ویژه ای برخوردار است،‌امروز ده ها طرح و برنامه اساسی و راهبردی در حوزه دیده شده است که بخش مهی از این برنامه ها باید در استان ها پیاده شوند و بسیاری از امور به خود حوزه های استان واسپاری می شود تا حوزه های استانی نقش مهمی ایفا کنند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ایرانی، مدیر حوزه استان کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام و توجه آیت الله اعرافی به مباحث و مسائل حوزه های علمیه در استان ها، گزارشی از فعالیت های شورای استان و  اقداماتی که مدیریت حوزه کرمانشاه در ایام کرونا در راستای فعالیت های آموزشی، پژوهشی، خدماتی  به ویژه  آموزش فضای مجازی انجام داده است،  ارائه کرد.

وی درگزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه استان، گفت: در بخش های گوناگون در حوزه کرمانشاه اقدامات مختلفی صورت گرفته است به عنوان مثال در مباحث تربیتی و تهذیبی برنامه اصلی ما محوریت قرآن کریم بود و اقدامات و فعالیت ها در این بخش صورت گرفت و در سال ۹۷ مدرسه قرآنی تاسیس شد که هم اکنون حدود۳۰ طلبه دارد.

وی افزود: ما در طی سه سال گذشته در بحث مصاحبه ها، ضمن رعایت همه استانداردها تحت نظارت و تایید مشاور بوده است و در مصاحبه ها هم تلاش شد که از استانداردهای اعلامی عبور نشود.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی با اشاره به اقبال خوب جوانان مومن کرمانشاهی در جذب به حوزه، خاطر نشان ساخت: امسال نهایتا ۸۰طلبه جذب کردیم و اگر سخت گیری ها کمتر بود، این تعداد بسیار بیشتر از سال گذشته می بود، چرا که سال گذشته حدود۱۰۰ طلبه پذیرش داشتیم.

مدیر حوزه کرمانشاه خاطر نشان ساخت: در بحث تلبس طلاب نیز به هیچ عنوان از معیارهای تعریف شده عبور نکردیم و در این زمینه جدیت خاصی داشتیم.

وی در ارائه آمار طلاب مشغول تحصیل در حوزه کرمانشاه، گفت: بیش از هزار طلبه در سطح یک تا ده و ۵۰طلبه در درس خارج در حوزه کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که ۱۰۰ نفر از طلاب نیز به صورت غیر حضوری  مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی گفت: سال گذشته سطح سه کلام در استان کرمانشاه راه اندازی شد و امسال نیز سطح دو و سه تفسیر هم راه اندازی می شود؛ در بحث تجهیز کتابخانه های استان نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است و از ابزارهای کمک آموزشی در راستای بحث آموزشی طلاب نیز استفاده می شود.

وی در تشریح اوضاع مذهبی و فرهنگی استان کرمانشاه و تعامل حوزه کرمانشاه با دیگر مذاهب، گفت: در راستای تعامل با اهل سنت در این استان یکی از طرح هایی که داریم این است که یک استاد از ما در مدارس علمیه اهل سنت در کرمانشاه ادبیات بگوید و یک استاد از آنان نیز در یکی از مدارس ادبیات تدریس داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در امور استانها نیز در ادامه این جلسه، ضمن تمجید از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین ایرانی با اشاره به اهمیت فعالیت هرچه بهتر مراکز مشاوره در حوزه استان گفت: دو مرکز مشاوره و آموزش های مهارتی از نیازهای مهم حوزه استان کرمانشاه است تا هم انگیزه طلاب جهت تحصیل بهتر در حوزه تقویت شود و هم اینکه طلاب با کسب مهارت های گوناگون در امر تبلیغ موفق تر عمل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه نیز در ادامه این نشست با اشاره به روند رو به رشد امور آموزشی حوزه استان کرمانشاه، گفت: حوزه علمیه کرمانشاه در نگاه ما از شاخص های آموزشی خوشبختانه در حال رشد خوبی است و متقاضیان پذیرش در حوزه نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری نیز داشته است و انگیزه خوبی برای طلبه شدن در این استان وجود دارد.

وی افزود: مرکز سفیران هدایت در گیلانغرب به مرکز استان و کرمانشاه منتقل شود تا هم پذیرش در این مرکز بیشتر شود و هم در امر تحصیلی و آموزشی نیز موفق تر باشد.

خاطر نشان می شود: در جلسه شورای عالی حوزه های علمیه، با پیشنهاد آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و پس از طرح بحث، با تصویب اعضای شورا، حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی به مدت ۳ سال دیگر به عنوان مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ابقاء شد و در  پایان این جلسه نیز حکم مدیریت در دوره جدید به حجت الاسلام والمسلمین ایرانی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha