جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ذلفق

حوزه/ رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم با بیان این‌که ازدحام مردم در بانک‌ها در شرایط کرونایی خطرناک است، گفت: شهروندان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بیماری کرونا امروز شرایط خاصی را در کشور به وجود آورده است به‌طوری‌که علاوه بر خودداری برخی از شهروندان برای قرار نگرفتن در معرض خطر و شیوع کرونا، محدودیت‌های گسترده‌ای نیز برای حفظ جان مردم از سوی وزارت بهداشت وضع شده است.

در این میان، بانک‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که امکان ابتلا به بیماری کرونا در آن‌ها زیاد است و انتظار می‌رود مردم با روی‌آوردن به بانکداری الکترونیک از حضور فیزیکی در بانک‌ها خودداری کنند.
در همین زمینه غلامرضا صادق زاده خویی رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این‌که بانک‌ها یکی از شلوغ‌ترین و پرمخاطره‌ترین مکان‌های عمومی در کشور هستند، اظهار داشت: بانک‌ها در هر جامعه‌ای به‌گونه‌ای هستند که با تمام آحاد مردم در ارتباط هستند و به‌تناسب پیشرفت صنعت و تکنولوژی در کشور بانک‌ها نیز پیشرفت کرده‌اند به‌طوری‌که انواع خدمات الکترونیک توسط بانک‌ها به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بانکداری الکترونیک و برنامه‌های بانکی موبایلی موجب شده است که مردم بسیاری از کارهای خودشان را از طریق غیرحضوری انجام دهند.

صادق زاده خویی تأکید کرد: همه بانک‌ها به فراخور خودشان سامانه‌های غیرحضوری برای انتقال، برداشت و حتی واریز وجه دارند که استفاده از آن‌ها موجب می‌شود که در این ایام کرونایی مراجعه به بانک‌ها کم شود.

وی ضمن دعوت از مردم برای عدم ازدحام در شعبه‌های بانک‌ها بیان داشت: با وجود این برنامه‌های الکترونیکی بازهم شاهد این هستیم که مردم علاقه دارند که کارهای خودشان را با حضور در شعب انجام دهند که در شرایط فعلی تنها به تشدید شدن بیماری کمک می‌کند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم ابراز داشت: تمامی بانک‌ها در خصوص خدمات غیرحضوری اطلاع‌رسانی‌های خوبی کرده‌اند اما بااین‌وجود بازهم شاهد ازدحام در بانک‌ها هستیم که برای سلامتی همه شهروندان خطرناک است.

وی ادامه داد: فضای بانک‌ها بسیار محدود است و قطعاً ازدحام در بانک‌ها در این شرایط به صلاح نیست.

صادق زاده خویی با توصیه مجدد به مردم خواستار واریز وجه‌های نقدی از طریق دستگاه‌های خودگردان شد و گفت: قطعاً پول به‌عنوان یکی از ابزار آلوده می‌تواند باعث انتشار ویروس شود و عدم دست‌به‌دست شدن آن در بانک‌ها می‌تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند.

وی خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شهروندان شد و خاطرنشان کرد: شهروندان برای کارهایی که به‌ناچار به بانک‌ها مراجعه می‌کنند حتماً ماسک بزنند و در هنگام ورود به بانک از محلول‌های ضدعفونی استفاده کنند و علاوه بر این خودکار شخصی به همراه داشته باشند و نکته مهم‌تر این‌که ساعت مراجعه را به‌طوری تنظیم کنند که در زمان اوج شلوغی بانک‌ها مراجعه نکنند.

صادق زاده خویی افزود: تمامی شعب بانک ملی در استان قم تمام اصول بهداشتی توصیه‌شده را رعایت می‌کنند که مورد تأیید بازرسان مرکز بهداشت نیز می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha