پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق - شیراز

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: شرایط محقق شدن امر ظهور به دست انسان ها است و نقش روحانیت که ادامه دهندگان راه انبیا و اولیا هستند در فراهم سازی یک محیط آماده برای ولیّ خدا بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق، عصر امروز در اختتامیه همایش حوزه انقلابی_حوزه منتظر که با حضور آیت الله اعرافی، در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در روایت بسیاری به برپایی حکومت عدل الهی وعده داده شده و تا این حکومت جهانی عدل گستر محقق نشود، دنیا به پایان نخواهد رسید.

وی در ادامه با تصریح اینکه لازمه تحقق حکومت جهانی عدل‌گستر این است که بندگان عبد شوند و صالح، بندگی و اخلاص گفتار محقق شود، اضافه کرد: اینجاست که ویژگی منتظر خودش را نشان می دهد و دولت کریمه رقم می خورد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز عنوان کرد: شرایط محقق شدن امر ظهور به دست انسان ها است و نقش روحانیت که ادامه دهندگان راه انبیا و اولیا هستند در فراهم سازی یک محیط آماده برای ولی خدا بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، بیان داشت: از ویژگی های شخص منتظر پاکدامنی و دوری از گناه و رأفت و مهربان بودن است و حوزه منتظر هم باید دارای این ویژگی ها باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حرص در مال اندوزی  بسیار نهی شده، ولی حرص در علم و تحصیل و حرص در عبادت بسیار ارزشمند است، همچنان که امیرالمومنین علی علیه السلام هم در خطبه متقین به آن اشاره کرده اند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه در پایان بیان کرد: منتظر یعنی انسان متخلق به اخلاق و کسی که رأفت و داشته، پر تلاش، خستگی ناپذیر و دغدغه مند نسبت به جامعه  باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha