پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تعهد جامعه بین‌المللی برای کمک 600 میلیون دلاری به مسلمانان روهینگیا

حوزه/ خیرین بین المللی متعهد به پرداخت نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار برای حمایت از آوارگان مسلمان روهینگیا شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح،  طبق اعلامی که روز پنج‌شنبه در رابطه با کمک به صدها هزار پناهجوی روهینگا انجام گرفت، اهداکنندگان بین المللی ۶۰۰ میلیون دلار برای حمایت از مسلمانان آواره روهینگیا متعهد شدند.

فیلیپو گراندی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت:  جامعه بین المللی با اعلام بودجه امروز خود با مبلغ ۵۹۷ میلیون دلار ، تعهد قوی خود را در قبال پاسخ بشردوستانه نشان می‌دهد.

بیش از ۷۳۰،۰۰۰ مسلمان روهینگیا ، اعضای اقلیت تحت آزار و شکنجه مسلمان ، در سال ۲۰۱۷ از میانمار گریختند و به کشور همسایه بنگلادش پناهنده شدند. که  نتیجه یک سرکوب نظامی  بود که به گفته سازمان ملل متحد با هدف نسل کشی انجام گرفت.

میانمار این ادعاها را رد کرده و مسلمانان را شورشیانی خوانده که به پلیس حمله کرده‌اند.

نزدیک به یک میلیون مسلمان روهینگیایی اکنون در اردوگاه‌های شلوغ بنگلادش زندگی می‌کنند که بزرگترین شهرک پناهجویان جهان را تشکیل می‌دهد.

صدها هزار نفر در ایالت راخین میانمار باقی مانده‌اند ، جایی که آنها به عنوان مهاجران غیرقانونی از بنگلادش شناخته می‌شوند و در اردوگاه‌ها و روستاها محبوس هستند و عمدتاً حق شهروندی ، حرکت آزاد و دسترسی به خدمات بهداشتی را ندارند.

ده ها نفر در سال جاری در حالی که سفرهای خطرناکی را با قایق به مالزی برای جستجوی زندگی بهتر آغاز کرده بودند ، جان خود را از دست دادند.

گرندی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت که تعداد فزاینده سفرهای دریایی - امسال ۲۴۰۰ نفر - نشان دهنده ناامیدی رو به رشد در اردوگاه‌ها است.

 شهریار علم ، وزیر امور خارجه بنگلادش ، گفت که این کشور از میزبانی از این تعداد پناهنده خسته شده است و گفت که این وضعیت «غیرقابل دفاع» است.

وی با بیان اینکه روهینگیا باید در اسرع وقت به میانمار برگردند ، گفت: بنگلادش در موقعیتی نیست که دیگر بتواند این بار را تحمل کند.

وی گفت ، بنگلادش قصد دارد ۱۰۰ هزار پناهجو را به باسان چار منتقل کند ، یک جزیره مستعد سیل که در آن مسکن احداث کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha