جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرحوم شمقدری

حوزه/ مرحوم شمقدری در بخشی از خاطرات خود درباره نحوه آشنایی با آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید: از سال‌ ۴۳ مقام‌ معظم‌ رهبری جلسه‌ تفسیرِ قرآن‌ داشتند که‌ توسط‌ برادران‌ حزب‌اللهی و انقلابی آن‌ زمان در اطراف‌ مشهد تشکیل‌ می‌شد. بنده‌ از طریق همان ‌ جلسات‌ با مقام‌ معظم‌ رهبری آشنا شدم‌.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی آمده است:

انتشار به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم شمقدری

روایتی از جذب حداکثری اقشار توسط آیت‌الله خامنه‌ای در دوران مبارزه

مرحوم علی شمقدری که از اوایل دهه ۴۰ با آیت‌الله خامنه‌ای آشنا شده بود، خاطراتی خواندنی از ملازمت با ایشان دارد. پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم شمقدری، بخشی از خاطرات وی را که در گنجینه تاریخ‌شفاهی این مرکز ثبت و ضبط شده است، منتشر کرد.

مرحوم شمقدری در بخشی از خاطرات خود درباره نحوه آشنایی با آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید: از سال‌ ۴۳ مقام‌ معظم‌ رهبری جلسه‌ تفسیرِ قرآن‌ داشتند که‌ توسط‌ برادران‌ حزب‌اللهی و انقلابی آن‌ زمان در اطراف‌ مشهد تشکیل‌ می‌شد. ایشان‌ سوره‌ مائده‌ را - که‌ در واقع‌ سوره‌ ولایت‌ هم‌ هست -‌ تفسیر می‌گفتند. بنده‌ از طریق همان ‌ جلسات‌ با مقام‌ معظم‌ رهبری آشنا شدم‌. در آن‌ سال‌ها با توجه به شرایط خفقان‌، تفسیر آقا در ارتباط‌ با حکومت‌ اسلامی و ولایت فقیه بود.

حدود سال‌ ۴۹ در کلاس تفسیر قرآن‌ ایشان‌ در مدرسه‌ میرزا جعفر شرکت‌ می‌کردم‌.‌ آنجا برای طلبه‌ها درس‌ تفسیر داشتند، من‌ هم‌ به‌ عنوان‌ یک‌ بازاری شرکت‌ می‌کردم‌. ارتباط‌ نزدیک‌ ما در واقع‌ از آن سال‌ به‌ بعد شروع‌ شد و این ادامه‌ داشت‌ تا جلساتی که‌ در مسجد امام‌ حسن‌ مجتبی(ع) تشکیل‌ شد. در آنجا رفت‌ و آمد دانش‌آموزان‌ و دانشجویان‌، بسیار فراوان‌ شد. افراد و مبارزین برای ملاقات آقا از تهران می‌آمدند و رفت‌وآمد فراوانی به آنجا داشتند.

گفتنی است، حاج‌ علی شمقدری، دبیر جامعه اصناف مشهد و تولیت حسینیه آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد، روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ در هشتاد و پنج‌ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha