شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قمی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اگر طرح تحول اجتماعی مسجد محور بتواند به سرانجام برسد و مسأله‌های روی زمین مانده را حل کند، آن را نقطه عطف و نقطه کانونی توجه رهبر معظم انقلاب می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،‌ در دیدار مدیر، معاونان و کارکنان بنیاد هدایت گفت: اگر طرح تحول اجتماعی مسجد محور بتواند به سرانجام برسد و مسأله‌های روی زمین مانده را حل کند، این طرح را نقطه عطف و نقطه کانونی توجه رهبر معظم انقلاب می‌دانم.

وی با تأکید بر این که نباید منتظر سیاسیون نشست،‌ ادامه داد: به کمتر از راهبری تحولات اجتماعی نباید خودمان را مأمور بدانیم، اگر طرح تحول اجتماعی مسجد محور را درست و راهبردی تقریر و تقویت کنیم، می‌توان یک اتفاق مهم و بزرگ را رقم زد.

سطح توقعات از خودمان را بالا ببریم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وقتی برنامه‌های موجود را با گذشته همین مجموعه مقایسه می‌کنیم، باید دستانتان را هم ببوسم، ولی وقتی با سقف توقعات حضرت آقا و وظایف انقلابی نسل،‌ جمع،‌ مجموعه و جایگاهی که در موردش مسئولیت به عهده گرفتیم، نگاه می‌کنیم، باید سطح توقعات را از خودمان بالا ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: ‌اگر علت مبقیه انقلاب اسلامی را همان علت محدثه انقلاب اسلامی بدانیم، اگر این مردم به پانخیزند و مسأله های بزرگ و پیچیده را حل نکنند و پای انقلاب هزینه ندهند،‌ ما کارمان را انجام نداده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با سقف توقعات به‌جایی که حضرت آقا از این جمع دارد و میزان اهتمامی که این جمع دارد، باید به افق بالاتری باید نگریست و اصلاً نباید کوتاه بیاییم و به کم قانع باشیم.

وی ادامه داد: در عین حال باید قدم‌ها را روی زمین قدم به قدم برمی‌داریم، ولی اگر سطح توقع را بالا بگیریم و عزممان برای فتح قله‌ای که آقا از آن در گام دوم سخن گفته‌اند جزم بشود،‌ سقف توقعات باید بالاتر برود،‌ ممکن است پیچیدگی‌های معادلات بیشتر باشد اما جنس فتوحاتش فرق می‌کند، گرچه وقتی به فتح می‌رسید یدخلون فی دین الله افواجا اتفاق می‌افتد.

ضرورت توجه به مسائل اولویت‌دار

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ابراز داشت: اگر بنای ما این باشد که مسائل دارای اولویت را از نظر رهبر معظم انقلاب حل کنیم، مسأله دارای اولویت حضرت آقا اگر اقتصاد هم است،‌ نسخه بومی و ایرانی اسلامی حل مسأله در مسجد  و از سوی امام محله اتفاق می‌افتد، ‌یعنی جواب ما از یک جای دیگر شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌ما نمی‌توانیم موضع عارضه را حل کنیم، هرچند عنداللزوم به سراغ عارضه هم باید رفت، ولی مسأله را باید ریشه‌ای حل کرد؛ مسائل را باید فنی،‌ کیفی، دقیق، ‌علمی و قدرتمند حل کرد.

طرح تحول اجتماعی نقطه قوت جریان انقلابی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وضعیت خطیر کشور، گفت: کاری که شما  انجام می‌دهید، نقطه قوت و مزیت جریان انقلابی است. اگر این کار به سرانجام نرسد، از جای دیگری نمی‌توانیم این نزاع را مغلوبه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در پایان گفت: اگر در گستره وسیع توانستیم ۱۰۰۰ یا ۵۰۰۰ الگو خلق کنیم و واقعاً این را فراگیر کنیم که جامعه نسبت به آن حس بگیرد،‌ حتماً می‌تواند یک نحوه صورت‌بندی هوشمند در مواجهه پیچیده و جنگ تمدنی تمام‌عیار باشد و اتفاقات بزرگی به ثمر برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha