پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 924984
۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
مهدی همازاده

حوزه/ هر چند وقت یکبار هم طرح فروش خدمت (با ادبیات مختلف) مطرح می شود تا «رفع پولی ظلم» را بهای کسری بودجه نماید و وقتی اعتراضات بلند می‌شود، فرماندهان با تأکید بر «همگانی ماندن ظلم»، اوضاع را سامان می‌بخشند!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی همازاده ابیانه با انتشار فیلمی در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

پولی کردن رفع ظلم یا ظلم همگانی؟

«بدلیل کمبود بودجه برای استخدام کادر رسمی در نیروهای مسلح، نیاز به سرباز وظیفه برای پر کردن جاهای خالی خدمت داریم».
این چیزی است که فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح برای توجیه خدمت سربازی بیان می‌کنند وگرنه دوره آموزش نظامی دوماهه که بعضا در کمتر از یکماه هم انجام و بزودی هم فراموش می‌شود، دیگر توان توجیه «غصب دو سال جوانی» را ندارد.

«خیل سربازهایی - که حالا دیگر با اپیدمی تحصیلات عالی، درصد بسیار بیشتری از افسر وظیفه نسبت به سربازهای صفر را تشکیل می دهند - در موقعیت‌های من درآوردی و سرِکاری یا نوکری امور شخصی فرماندهان و افسران کادر یا تحقیر و آزار روانی به کار گرفته می شوند».

این مشاهدات من طی سربازی در دو پادگان آموزشی (۰۱ و مراپش) و سپس دو یگان نظامی نزاجاست.

آن دلایل فیک اما همچنان توجیه گر «ظلم گسترده» سربازی به جوانان مملکت است و گزارشات فیک هم در بالاترین سطوح فرماندهی، تأیید و اظهار می‌شوند.

هر چند وقت یکبار هم طرح فروش خدمت (با ادبیات مختلف) مطرح می شود تا «رفع پولی ظلم» را بهای کسری بودجه نماید و وقتی اعتراضات بلند می‌شود، فرماندهان با تأکید بر «همگانی ماندن ظلم»، اوضاع را سامان می‌بخشند!

دیگر با این وضعیت، پرداخت نکردن حقوق ماهانه سربازان، ظلم فرعی است. و البته یاد فرماندهان دفاع مقدس بخیر که تا مطمئن نمی‌شدند ناهار کنسرو ماهی به تمام سربازان یگان رسیده، لب به آن نمی‌زدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha