جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یاران امام زمان(عج)

حوزه/ تفکر غلطی که برخی‌ها خیال می‌کنند وقتی حضرت ظهور کنند، تمام کافران را از دم تیغ خواهند گذراند، اینگونه نیست و چگونه ممکن است کسی که نجات دهنده و بشارت دهنده است، دست به نابودی مردم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، زلیخا بهاری امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین‌دژ برگزار شد، با بیان این‌که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منجی عالم بشریت هستند، اظهار داشت: امام عصر(عج) به عنوان بشارت دهنده و عامل نجات امت‌ها از ظلم و ستم هستند. تفکر غلطی  که برخی‌ها خیال می‌کنند وقتی حضرت ظهور کنند، تمام کافران را از دم تیغ خواهند گذراند، اینگونه نیست و چگونه ممکن است کسی که نجات دهنده و بشارت دهنده است، دست به نابودی مردم بزند.


وی ادامه داد:  امام زمان (عج) با ظهور خودشان نور ایمان و محبت را در دل مردم دنیا روشن خواهند کرد و به ظلم و جور پایان خواهد داد و این مسئله نه با شمشیر و زور، بلکه با دلیل و منطق و آشنا سازی انسان‌ها با ضمیر وجودشان اتفاق خواهد افتاد. وقتی انسان بداند نهادش چیست؟ و به چه نیاز دارد؟ راحت تر نور هدایت را می پذیرد و زمانی که فهم و هوشش تعالی پیدا کند خواهید فهمید هیچ چیزی آنقدر ارزش ندارد که انسان خود را برای آن فدا کند و اصل و اساس را به دنیا ببخشد.


کارشناس فرهنگی تصریح کرد:  وظیفه ما در قبال امام زمان (علیه السلام) این است کهنخست ایشان را بشناسیم و این شناخت محبت ما را به حضرت زیاد خواهد کرد.


وی در پایان گفت: شناخت امام عصر(عج) اساساً بدون پیوند و یاری حضرت محقق نمی‌شود و قرآن هم شرط دینداری را مودت و محبت اهل بیت (ع) بیان می‌کند و همانطور که نظام خلقت الهی بر محور هدف خلقت و تکامل او آفریده شده است جامعه جهانی بدون امام و معصوم به سوی هدف خلقت راهنمایی نمی‌شود.


انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha