جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام زمان

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) سلماس رشد علمی و عقلی را از مهم‌ترین خصوصیات عصر ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: هم اندیشه علمی و هم اندیشه اسلامی انسان در دوران ظهور حضرت ولی عصر(عج) تعالی پیدا خواهد کرد و در آن زمان دیگر نشانی از جهل و بی‌سوادی و فقر فکری و فرهنگی در عالم پیدا نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌ غربی، رقیه کوهکن شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) سلماس برگزار شد، به خصوصیات و ویژگی‌های جامعه ایده آل امام زمانی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز جامعه بشری با پیشرفت فکر و مدنیت و معرفت، بسیاری از تعالیم انبیا را که ده‌ها قرن پیش از این برای بشر قابل درک نبود، درک کرده و بسیاری از نظریاتی که امروزه در دنیا مطرح است، مثل آزادی، کرامت انسان، عدالت و... بر لسان انبیای الهی جاری شده است.

وی ادامه داد: انبیاء داعیان الهی بودند که سلسله‌شان قطع نشده و وجود مقدس امام زمان(عج) ادامه سلسله همان انبیای الهی است و همه پیغمبران مقدمه‌ای برای ایجاد جامعه ایده آل انسانی به وسیله حضرت ولی عصر و مهدی موعود در عالم، بودند.

معاون مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) سلماس تصریح کرد: بنای امام زمان در عصر ظهور بر نابود کردن و قلع و قمع ریشه های ظلم و طغیان در کل دنیا خواهد بود و در آن زمان دیگر ظلم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی بالارفتن سطح اندیشه انسانی را دیگر ارمغان ظهور عنوان کرد و گفت: هم اندیشه علمی و هم اندیشه اسلامی انسان در دوران ظهور حضرت ولی عصر(عج) تعالی پیدا خواهد کرد و در آن زمان دیگر نشانی از جهل و بی‌سوادی و فقر فکری و فرهنگی در عالم پیدا نخواهد شد.

کوهکن سومین خصوصیت جامعه بعد از ظهور را کشف همه علوم و نیروهای طبعیعت عنوان کرد و گفت: در دوران ظهور همه نیروهای طبیعت و نیروهای انسان استخراج می شود و چیزی در بطن زمین نمی‌ماند که بشر از آن استفاده نکند.

وی محور قرارگرفتن فضیلت و اخلاق را چهارمین خصوصیات عصر ظهور امام زمان عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی در راه هدفی که امام زمان(عج) برای تامین آن هدف ظاهر می‌شود، به عنوان یک مقدمه و البته گام بزرگ است که ظهور حضرت را جلوتر انداخت و باید تا حد توان همین مقدار اسلام را که در کشورمان توانستیم پیاده کنیم، بتوانیم در آفاق دیگر عالم و در نقاط تاریک دنیا گسترش و اشاعه بدهیم و این کمک به ظهور و نزدیک شدن به حضرت ولی عصر(عج) می‌باشد.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha