جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری

حوزه/ ساداتی، اطاعت از اولی الامر و ولی فقیه را همتراز با اطاعت از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) دانست و گفت: تمام فعالیت های ما باید تحت اوامر امام حی و حاضر مان بوده و تسلیم اوامر الهی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم سیده رقیه ساداتی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول، بیان کرد: آغاز دوره امامت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، از حوادث مهم و حساس تاریخ تشیع است و باید مورد توجه شیعیان عالم به خصوص در شرایط حساس کنونی قرار گیرد .

وی افزود: مسئله امامت و جانشینی پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم)، همواره به عنوان یکی از مباحث مهم اعتقادی مسلمانان در طول تاریخ مطرح بوده است.

کارشناس فرهنگی ابراز کرد: اهداف نزول کتاب های آسمانی و ارسال پیامبران الهی در دیدگاه شیعه، هنگامی به طور کامل تحقق می یابد که ختم نبوت با نصب امام معصوم همراه باشد.

وی تصریح کرد: امام همه ویژگی های پیامبر به جز دریافت وحی را داراست که با ولایت تکوینی (قدرت بر تصرف در نظام هستی) و ولایت تشریعی(تبیین و تفسیر آیات و احکام الهی) و از بین بردن نارسایی های موجود، زمینه را برای رسیدن انسان به کمال معنوی فراهم می کند.

ساداتی، اطاعت از اولی الامر و ولی فقیه را همتراز با اطاعت از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) دانست و اعلام کرد: تمام فعالیت های ما باید تحت اوامر امام حی و حاضر مان بوده و تسلیم اوامر الهی باشیم و یکی از وظایف شیعیان در این برهه زمانی، دعا برای تحقق ظهور حضرت است که آثار و برکات زیادی شامل حال انسان می شود .

وی با اشاره به آثار و برکات دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گفت: نجات بخشی از هلاکت، کوتاه شدن دوران غیبت، رسیدن به نعمت های پایدار دنیایی، لیاقت دریافت نعمت های دیگر، رسیدن جامعه به کمال و رشد عقلی از جمله این آثار است.

کارشناس فرهنگی اظهار کرد: شما طلاب به عنوان مبلغ و محقق باید دو کار مهم خودسازی و دگر سازی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید تا بتوانید سربازان خوبی برای حضرت باشید.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha