پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خرام

حوزه/ حجت الاسلام سیدعبدالحمید خرام یکی از روحانیون جهادی است که در کنار منبر و تبلیغ دین، در فقیرتین محلات شهر یاسوج مشغول خدمت رسانی به مردم محروم و ولی نعمتان انقلاب است.

خبرگزاری «حوزه» - یاسوج/ استان کهگیلویه و بویراحمد، هر چند استانی زر خیز و مملو از همه ذخایر و منابع  خدادای است، اما به دلیل کم کاری ها و سوءمدیریت ها محرومیت را یدک می کشد.

استانی که اگر تفکر جهادی در آن ساری و جاری شود و همه آستین همت را بالا بزنند در کمترین زمان ممکن با تکیه بر استعدادها و ظرفیت های درونی، در رده مناطق برخوردار قرارخواهد گرفت.

البته در این بین هستند افرادی که آستین همت بالا زده و با روحیه جهادی برای توسعه استان و محرومیت زدایی از چهره دیار زاگرس نشینان تلاش می کنند. حجت الاسلام سیدعبدالحمید خرام یکی از این افراد است که خدمت به مردم را تکلیف طلبگی می داند.

حجت الااسلام خرام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یاسوج با اشاره به اهمیت حضور در مناطق محروم و کار جهادی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران مناطق محروم فرمودند «حتی اگر خشتی بر روی خشتی نگذارید، همین حضور و دلجویی شما از مردم این مناطق خود نوعی جهاد است».

مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع) ادامه داد: هدف از کارهای جهادی، محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنیم تا با ساخت و ساز و آبادانی و تبلیغ در مناطق کم برخوردار، محرومیت‌های اجتماعی و  فقر فرهنگی را ازبین ببریم.

وی با اشاره به فعالیت خود به عنوان امام جماعت محله ای در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار محدوده نجف آباد، ادامه داد: کار را با تغییر هیئت امنای مسجد و واگذاری آن به افراد کاردان و دغدغه مند آغاز کردم، پایگاه بسیج خواهران و براداران ساماندهی شد و برای هر کدام برنامه تعریف کردیم.

حجت الاسلام خرام با بیان اینکه  تنها با رویکرد امام جماعت وارد میدان نشدم، یاد آور شد: با تقسیم کار بین هیئت امنا، کانون مسجد و گروه های جهادی، نیازمندیهای محله را شناسایی و متعاقب آن به دنبال خیرین رفتیم.

عضو هئیت امنای مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) گفت: در چندماه گذشته با توجه به آثار و تبعات شیوع کرونا به ‌ویژه در جامعه کارگری و خانوده های بی سرپرست و بد سرپرست و مشکلات معیشتی آنها، نمود خیلی بیشتری داشت، به کمک خیرین اقدام به توزیع چند مرحله بسته های معیشتی شامل (گوشت قرمز؛ مرغ، برنج  حبوبات و سایر اقلام مصرفی) کردیم.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد مردمانی غیرتمند را در دامان خود پرورانده که آرامش و خوشی خود را در آسایش همنوعان می دانند، اظهار کرد: با دعوت از رئیس کمیته امداد منطقه ۲ یاسوج به دو خانه نیازمند که یک خانوار خانم بی سرپرستی بود که حتی کمترین وسایل زندگی را نداشت و دیگری خانواده پرجمعیتی بود که در بحث منزل مسکونی با مشکل شدیدروبرو بود، بازدید شد و در همان روز مقرر گردید که بخشی از هزین ها از طرف کمیته امداد و بخشی دیگر از طرف مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی تامین شود.

این روحانی جهادی ادامه داد: در بخش درمان (سوختگی)، معرفی به مرکز TC (ترک اعتیاد) و در بحث خرید دارو، آزمایش و سونوگرافی برای ۲۴ نفر با هزینه تقریبی ۳۰ میلیون تومان به صورت رایگان انجام گرفت و توانستیم لبخندی بر لب خانواده های کم برخوردار بنشانیم.

مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع) در پایان با اشاره به توسعه مسجد که امام جماعت آن است، گفت: در حال حاضر ساخت سه طبقه به عنوان خانه عالم، خادم و پایگاه مقاومت بسیج و سه طبقه دیگر تجاری مسکونی به عنوان درآمد پایدار مسجد برای کمک به نیازمندان و خانوارهای کم برخوردار منطقه در حال اجراست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهار IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 2
    بینی و بین الله غیر از عکس چه کار جهادی شما میبینید، اون هم تو مرکز استان
    • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      حداقل درست بنویس بعدشم تو که تو مرکز استانی برو ببین به جای حرف زدن بنده خودم کارهای ایشون رو از نزدیک بارها مشاده کردم
  • طلبه دلبری IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام و احترام و عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی و امام صادق علیهما السلام باکسب اجازه به عرض می رسانم :اینجانب طلبه خیلی فقیریم اگر امکان داردبخاطرحضرت محمد امام صادق علیهما السلام خانواده ام که پنچ نفریم ومستاجریم دخترخانمم درعقدهست وازطرف والدین بجهت خیلی فقیربودن حامی هم ندارم ازالحاظ مالی و معیشتی برای جهازیه ورهن خونه ومانندآن یاری فرمایین