پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیرحوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: امروز در عصری قرار داریم که پیروان اهل بیت(ع) به لحاظ کمّی و کیفی در اوج قدرت خود است؛ تشیع امروز محور جبهه مقاومت در مقابل همه مقلدران عالم و شبکه پیچیده کفر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی ظهر امروز در جمع مدیر، کادر و اساتید مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) گراش، با اشاره به اینکه مرحوم شیخ طوسی حدود هزار سال پیش مکتب درسی خود را از بغداد به نجف منتقل کردند و حوزه با عظمت، تاثیر گذار و تاریخی نجف را تاسیس کردند، اظهار کرد: حدود هزار سال از تاسیس جوزه نجف می گذرد، سال ها حوزه علمیه حله، به برکت بزرگانی مانند مرحوم محقق حلی، علامه حلی و فخر المحققین به عنوان پایگاه قطب تشیع و علمی اهل بیت(ع) مطرح بود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: مرحوم میرزای شیرازی که از شاگردان شیخ انصاری است، با هجرت به سامرا حوزه علمیه سامرا را سامان داد و سال ها آنجا را به عنوان مرجع پیروان اهل بیت(ع) قرار داد و تحولات بزرگی در جهان تشیع از سامرا کنار مرقد مطهر امامین عسکرین(ع) رقم زد.

وی عنوان کرد: مرحوم شیخ موسس(حاج شیخ عبدالکریم یزدی) که یک استاد سطوح عالی در حوزه اراک بود، مدتی حضرت امام نیز شاگرد ایشان بودند، تصمیم می گیرند مهاجرت کنند به قم و حوزه علمیه قم را در شمایل جدید معاصر را احیا کنند، شیوه جدیدی در مجتهد پروری را با مهاجرت خود ایجاد می کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس هجرت های تاثیر پذیر و مقدس از سوی علما را موجب ایجاد آثار شگرف در جهان تشیع و تاریخچه حوزه های علمیه دانست و مطرح کرد: این هجرت ها توسط کسانی که سه عنصر، همت بالا، اخلاص و صفای قلب و علمیت داشتند آثار شرگرفی در جهان تشیع و تاریخچه حوزه های علمیه گذاشت، امروز نیز به این هجرت های مقدس نیازمندیم.

عضو شورای حوزه علمیه فارس بیان کرد: امروز در عصری قرار داریم که پیروان اهل بیت(ع) به لحاظ کمّی و کیفی در اوج قدرت خود است؛ تشیع امروز محور جبهه مقاومت در مقابل همه قلدران عالم و شبکه پیچیده کفر است.

وی گفت: حوزه های علمیه آرمان های تشیع را در عالم منتشر می کنند و امروز با نگاهی به آینده امیدوار هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha