جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر| جلسه شورای معاونین حوزه علمیه فارس با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان اینکه ۴۸ مدرسه علمیه رسمی، حدود ۸ مدرسه غیررسمی و شش مرکز تخصصی در استان فارس وجود دارد، گفت: سه هزار و ۵۰۰ طلبه نیز در سطح استان فعالیت آموزشی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه فارس که با حشور آیت الله اعرافی، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس، اظهار داشت: برگزاری ۴۷ جلسه با مدیران استان، ۱۶۸ جلسه ارتباط با طلاب از جمله بخشی از فعالیت ها بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۸ مدرسه علمیه رسمی، حدود ۸ مدرسه غیررسمی و شش مرکز تخصصی در استان فارس وجود دارد، اضافه کرد: سه هزار و ۵۰۰ طلبه نیز فعالیت آموزشی در سطح استان دارند و همچنین ۳۵۰ استاد مشغول تحصیل هستند و در کل استان فارس بیش از ۶ هزار روحانی دارد.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: جمعیت استان فارس ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، حدود ۱۲۳ هزار کیلومتر مربع وسعت استان بوده و همین امر، فعالیت های ما را بیشتر کرده است.

وی عنوان کرد: بنا شده حوزه کنش انقلابی خود را به صورت مدبرانه انجام دهد، سال گذشته با آشوب های آبان مواجه شدیم و چهار مدرسه مورد هجمه قرار گرفت، تجمع طلاب در محکومیت اغتشاشات در همین رابطه برگزار شد، اجتماع روحانیون در مناسبت های مختلف نیز یکی دیگر از کارهایی است که صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی از تشکیل کمیته عالی وقف در سطح استان خبر داد و گفت: کمیته عالی وقف تشکیل شده که بنا است در باب احیای موقوفات جدید و ایجاد منابع پایدار از ظرفیت های استان بهره بگیرد.

وی در ادامه همچنین به فعالیت های بخش آموزش، پژوهش، تهذیب، موقوفات و منابع پایدار، ارتباطات و بین الملل و بخش تبلیغ پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha